این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
، جلد ۱۱، شماره ۴، صفحات ۱۲۷-۱۴۰
عنوان فارسی
نقش رسانههای اجتماعی بر موفقیت و استمرار فعالیت باشگاههای ورزشی خصوصی
چکیده فارسی مقاله
رسانههای اجتماعی میتوانند بر فعالیت باشگاههای ورزشی خصوصی تأثیرگذار باشند؛ ازاینرو پژوهش حاضر با هدف نقش رسانههای اجتماعی بر موفقیت و استمرار فعالیت باشگاههای ورزشی خصوصی طراحی و اجرا گردید. این پژوهش ازلحاظ هدف، کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری دادهها، توصیفی- پیمایشی است که با رویکرد پژوهش، آمیخته است. جامعه آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی، اساتید مدیریت ورزشی که در زمینه رسانه و باشگاه ورزشی پژوهشهایی (حداقل دو مورد) انجام داده بودند و همچنین مدیران باشگاههای ورزشی دولتی و خصوصی که دارای تحصیلات دکتری بودند، را شامل میشود که روش نمونهگیری بهصورت هدفمند انجام شده است؛ در بخش کمی جامعه آماری شامل کلیه مدیران باشگاههای ورزشی دولتی و خصوصی شهر همدان است (109 نفر). ابزار پژوهش حاضر، مصاحبههای نیمه ساختارمند و پرسشنامه بود. جهت بررسی دادههای بخش کیفی از کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شد و در بخش کمی از روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج تحلیل مصاحبههای انجام شده نشان داد که رسانههای اجتماعی در قالب دو بعد میزان استفاده و موارد استفاده بر موفقیت و استمرار فعالیتهای باشگاههای ورزشی خصوصی در قالب چهار بعد مالی، مشتریان، فعالیتهای باشگاه و منابع انسانی تأثیرگذار است. همچنین نتایج نشان دادند که مدل پژوهش از برازش مناسبی برخوردار است. لذا مدیران باشگاههای ورزشی خصوصی میبایست بیشترین توجه خود را به بهبود نظام مدیریتی، بهبود حامیان مالی و بهرهگیری از نیروی انسانی متخصص در باشگاههای ورزشی خود مبذول دارند تا به موفقیتهای شغلی مناسبی در کسبوکار خود نائل آیند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رسانههای اجتماعی،مالی،مشتریان،منابع انسانی،
عنوان انگلیسی
The Role of Social Media on the Success and Continuity of Private Sports Clubs
چکیده انگلیسی مقاله
The current research was designed and implemented to examine the role of social media in the success and continuity of private sports clubs. This study utilized a descriptive-survey approach for its practical purpose, employing a mixed method for data collection. In the qualitative portion, the research population included sports management professors who had conducted at least two studies related to media and sports clubs, as well as managers of public and private sports clubs with doctoral degrees. Purposeful sampling was employed for this segment. In the quantitative portion, the statistical population consisted of all managers of public and private sports clubs in Hamadan city, totaling 109 individuals. The research tools included semi-structured interviews and questionnaires. For analyzing the qualitative data, open, axial, and selective coding methods were utilized, while structural equation modeling was applied in the quantitative analysis. The results yielded two general components: social media and the success and continuity of sports clubs. Additionally, the findings indicated that the research model demonstrated a good fit. Consequently, managers of private sports clubs should prioritize improving their management systems, enhancing financial support, and utilizing expert human resources to achieve significant success in their endeavors.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
رسانههای اجتماعی,مالی,مشتریان,منابع انسانی
نویسندگان مقاله
فاطمه جوادی |
دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی، واحد همدان، دانشگاه آزاد اسلامی، همدان، ایران
عادل افکار |
استادیارگروه تربیت بدنی، واحد ملایر، دانشگاه آزاد اسلامی، ملایر، ایران
مجید سلیمانی |
دانشیار گروه تربیت بدنی، واحد ملایر، دانشگاه آزاد اسلامی، ملایر، ایران
نشانی اینترنتی
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_9336_fe7f9b023246830502b7a841bfdd867c.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات