این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۲، شماره ۶۵، صفحات ۷۶-۸۹
عنوان فارسی
بررسی رابطه ویژگیهای درونی و بیرونی محصول با رضایتمندی مشتری
چکیده فارسی مقاله
تامین خواستههای مشتریان بستگی به وجود و عملکرد ویژگیهای خاصی در محصول و خدمت دارد. در این مقاله با هدف بررسی رابطه ویژگیهای محصول و رضایت مشتریان در حضور عامل رقابت، با مرور تحقیقات پیشین، ویژگیها در دو دسته بیرونی و درونی دستهبندی شدند. سپس بر اساس دو نقطه مرجع استراتژیک بازاریابی شامل تأکید شرکت بر نوع ویژگیهای محصول و میزان رقابت برای محصول، فرضیههای مختلفی در مورد وضعیت رضایت مشتریان پیشنهاد شد. جامعه آماری این تحقیق را کلیه محصولات گوشتی و لبنی شرکت کاله، کارشناسان و مصرفکنندگان محصولات این شرکت تشکیل میدهند. به عنوان نمونه آماری، 19 محصول در نظر گرفته شد و نظر 17 نفر از کارشناسان در خصوص میزان رقابت موجود برای هر محصول و تأکید شرکت بر هر یک از ویژگیهای آن محصول و نظر 342 نفر از مصرفکنندگان در خصوص میزان رضایت آنها از محصولات طی پرسشنامههای جداگانهای پرسیده شد. آزمون فرضیهها علاوه بر تأیید رابطه انواع ویژگیهای محصول و رضایتمندی مشتریان، نشان دادند در شرایط مختلف رقابتی این رابطه متفاوت است. شرکتها برای جلب رضایت مشتریان خود، با بررسی میزان رقابت و ویژگیهای درونی و بیرونی برای محصولات گوناگون، باید در هر وضعیت، بر آن دسته از ویژگیها تمرکز کنند که باعث رضایت مشتریان میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://barresybazargani.itsr.ir/article_13931_9a4e46dfc4a98a2949422deb5893423a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/642/article-642-352693.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات