این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۱، شماره ۶۰، صفحات ۱-۱۶
عنوان فارسی
بررسی مفهوم رقابت در اقتصاد و اندازه آن در اقتصاد ایران
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله تلاش شده مفهوم رقابت از ابعاد مختلف بررسی شود. از اینرو مفهوم رقابت طبق نگرشهای نئوکلاسیکی، شومپیتری، چمبرلینی، بیلی و پورتری مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج این بررسی بیانگر آن است که حجم رقابت در فعالیتهای صنعتی ایران اندک است و فضای مناسب برای توسعه سطح رقابت وجود ندارد و این مساله نقش شورای رقابت در اجرای فصل نهم سیاستهای اصل 44 قانون اساسی را که الگوی مناسب برای گسترش فعالیت هایرقابتی در اقتصاد ایران را ارائه نموده، نمایانتر میسازد
کلیدواژههای فارسی مقاله
رقابت/ توسعه صنعتی/ اقتصاد ایران،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
رقابت/ توسعه صنعتی/ اقتصاد ایران
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://barresybazargani.itsr.ir/article_13981_edea2339c22292f46dbeaed59a1a1527.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/642/article-642-352724.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات