این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۱، شماره ۶۰، صفحات ۴۷-۵۸
عنوان فارسی
تنوعبخشی: مبانی، تعاریف، تاریخچه و شیوههای اندازهگیری آن
چکیده فارسی مقاله
تنوع بخشی به عنوان روش رشد و توسعه سازمانها یکی از استراتژی های اصلی شرکت های چند کسب و کاره محسوب می شود.کسب و کارها میتوانند از طریق تنوع مرتبط یا غیر مرتبط ایجاد شده یا توسعه یابند. تنوع مرتبط سبب برخورداری از هم افزائی یا اشتراک استفاده منابع خواهد شد. مزایا و معایب یا دلایل له و علیه تنوع در تحقیقات متعددی مورد اشاره بوده اند. شیوه سنجش تنوع از مقولاتی است که از ابتدای طرح موضوع تنوع بخشی مطمح نظر محققین بوده و چندین روش نیز ارائه شده اند. عمده روشها متکی به استفاده از نظام های بین المللی طبقهبندی کالا یعنی SIC و ISIC هستند. این مقاله درصدد ارائه و تبیین مبانی و مفاهیم تنوع بخشی و اشاره به شیوههای اندازهگیری آن به عنوان نقطه شروعی بر مطالعات تنوع بخشی در سازمانهای ایرانی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تنوعبخشی / استراتژی / کسب و کار / اندازهگیری / شاخص،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://barresybazargani.itsr.ir/article_13984_ecf4b58c2b06505d68c192d091160d8f.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/642/article-642-352727.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات