این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
برنامه ریزی و آمایش فضا، جلد ۱۵، شماره ۱، صفحات ۱-۲۰

عنوان فارسی بهبود توزیع فضا- مکانی فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهر تهران با استفاده از GIS
چکیده فارسی مقاله چکیده توزیع فضا- مکانی فروشگاه‌های زنجیره‌ای یکی از مسائل مهم در برقراری عدالت فضایی است که از نظر رویکردهای توسعه پایدار در کانون توجه خدمات‌رسانی و توسعه قرار دارد. شهر تهران 54 فروشگاه زنجیره‌ای دارد که به نظر می‌رسد، در نقاط مختلف این شهر به صورت نامطلوبی توزیع شده باشند. در این خصوص سؤال اصلی تحقیق جستجوی الگوی مناسب فضایی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهر تهران است که جهت پاسخ‌گویی به آن از روش توصیفی- تحلیلی و تکنیک‌های تحلیل فضایی استفاده شد. برای این منظور نخست بر‌اساس ادبیات تحقیق به استخراج شاخص‌ها مبادرت شد سپس یک تابع الگوی مناسب فضایی تعریف و بر‌اساس آن به سؤالات تحقیق پاسخ داده شد. نتایج تحقیق نشانگر کفایت نداشتن فروشگاه‌های موجود در شهر تهران و نیز نبودن تناسب توزیع آن‌ها است. هم‌چنین موقعیت تقریبی فروشگاه‌های جدید نیز پیشنهاد شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محسن آقایاری هیر | aghayari hir
استادیار دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تبریز (Tabriz university)

سید علی علوی | seyed ali
دکترای دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

جمشید عینالی |
استادیار دانشگاه زنجان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه زنجان (Zanjan university)


نشانی اینترنتی http://hsmsp.modares.ac.ir/article_3192_2bf1d7c901fe8e5c411d20267ffd57cc.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/648/article-648-352823.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات