این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
جستارهای زبانی
، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۴۹-۶۴
عنوان فارسی
نقش قصههای تمثیلی در تعلیم و تربیت
چکیده فارسی مقاله
امروزه متخصصان برنامهریزی پی- زبانشناسی (PNL) با تمرکز بر زبان ناخودآگاه (دیداری، شنیداری، تن-جنبشناسی ، لامسه، چشایی) از قصههای تمثیلی بهعنوان ابزاری مؤثر در آموزش وتحول دریافتهای انسانها از واقعیت بهره میبرند. ارجاع تمثیل عموماً داستانی واقعی یا تخیلی کمابیش بلند و اندیشیده است که با برقراری تداعی و پیآیند به مخاطب کمک میکند تغییری در وضعیت روحی و... فکریاش ایجاد کند. امّا توجه به شرایط خاصی ضامن سودمندی حکایت تمثیلی است؛ چگونگی ساختن قصهای مطابق با نیاز روحی و درونی مخاطب، نحوه بیان، نوع واژگان و تأثیر نقل قصه در قصه ناتمام جهت انگیزش همکاری ناخودآگاه مخاطب، همگی مضامین اصلی نوشتار حاضر را دربر میگیرند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
قصّه، تمثیل، استعاره، تعلیم و تربیت، تداعی،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ماندانا صدرزاده |
استادیار گروه زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://lrr.modares.ac.ir/article_662_1dc8906a295eb519180cd3b072697f87.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/755/article-755-353282.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات