این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۲۰، شماره ۱، صفحات ۱۱۶۶-۱۱۶۴
عنوان فارسی
توسعه شایستگیهای حرفهای در پزشکی: کاربرد مدل پرش سهگام در یادگیری مبتنی بر مسئله در آموزش علوم پزشکی
چکیده فارسی مقاله
این مطالعه به بررسی تحولات آموزش پزشکی با تمرکز بر یادگیری مبتنی
بر مسئله (
PBL
) و مدل پرش سهگام میپردازد.
PBL
به عنوان پارادایمی نوین در دانشگاه مکمستر شکل گرفت و با جایگزینی روشهای سنتی، یادگیری فعال و دانشجومحور را ترویج نمود. مدل پرش سهگام نیز با ترکیب مؤلفههای خودراهبری، حل مسئله و بازخورد ساختاریافته، چارچوبی برای ارزیابی جامع شایستگیهای حرفهای ارائه میدهد. بررسی ها نشان میدهد تلفیق این دو رویکرد میتواند مهارتهای شناختی و حرفهای دانشجویان پزشکی را بهطور معناداری ارتقا دهد. نتایج حاکی از اثربخشی این الگو در تسهیل انتقال دانش نظری به عمل بالینی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مدل پرش سهگام، یادگیری مبتنی بر مسئله،آموزش پزشکی
عنوان انگلیسی
Developing Professional Competencies in Medicine: Application of the Triple Jump Model in Problem-Based Learning in Medical Education
چکیده انگلیسی مقاله
This study explores developments in medical education with a focus on Problem-Based Learning (PBL) and the Triple Jump Model. PBL emerged as an innovative paradigm at McMaster University, replacing traditional teaching methods by promoting active, student-centered learning. The Triple Jump Model, integrating components of self-directed learning, problem-solving, and structured feedback, provides a framework for comprehensive assessment of professional competencies. Research indicates that combining these two approaches can significantly enhance medical students' cognitive and professional skills. Findings demonstrate the efficacy of this integrated model in facilitating the transfer of theoretical knowledge to clinical practice."
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Problem-Based Learning, Triple Jump Model, medical education
نویسندگان مقاله
سارا حیدری | sara heydari
Assistant professor, Department of Medical Education, Medical Education and Development Center, Shahid Sadoughi University of Medical Sciences, Yazd, Iran
استادیار، گروه آموزش پزشکی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، یزد، ایران
زهره سادات علوی | zohreh sadat alavi
Student Research Committee, Medical Education and Development Center, Shahid Sadoughi University of Medical Sciences, Yazd, Iran
کمیته تحقیقات دانشجویی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، یزد، ایران
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-260-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
نامه به سردبیر
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات