این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
تحقیق در عملیات در کاربردهای آن
، جلد ۲۲، شماره ۲، صفحات ۱-۲۲
عنوان فارسی
بهینه سازی چندهدفی سیستم تعلیق خودرو با بهره مندی از الگوریتم های فراابتکاری
چکیده فارسی مقاله
طراحی سیستم تعلیق خودرو همواره یکی از مسایل مهم مهندسی مکانیک بوده است. هدف اصلی سیستم تعلیق، کاهش و یا از بین بردن ارتعاشات انتقالی از جاده به بدنه خودرو می
باشد. در این مقاله سعی شده است تا با استفاده از دو روش بهینهسازی الگوریتم ژنتیک و الگوریتم ازدحام ذرات، سیستم تعلیق بهینه
ای طراحی شود تا این ارتعاشات را به خوبی جذب کند. در روند بهینه
سازی، به منظور افزایش راحتی سواری سرنشین و افزایش چسبندگی تایر با جاده، پارامترهای ضریب میرایی و ضریب سختی فنر، ضریب میرایی و سختی صندلی خودرو، جرم فنربندی شده و جرم فنربندی نشده، تنظیم می
شوند. در مقاله حاضر، بدن راننده و صندلی خودرو در کنار مدل ماشین به عنوان یک سیستم چهار درجه آزادی در برنامه متلب/سیمولینک مدل
سازی شده اند
تا بهوسیله آن
ها، راحتی سواری سرنشین و چسبندگی تایر به جاده مورد بررسی قرار گیرد. نتایج شبیه
سازی، تمامی نقاط بهینه ی
طراحی از دید توابع هدف را در اختیار طراح قرار می د
هد و طراح با توجه به نیاز خود یکی از این نقاط را انتخاب می
کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
سیستم تعلیق، بهینه سازی چندهدفی، الگوریتم ژنتیک، الگوریتم ازدحام ذرات
عنوان انگلیسی
Multi-Objective Optimization of Vehicle Suspension System Using Meta-Heuristic Algorithms
چکیده انگلیسی مقاله
The design of the vehicle suspension system has always been one of the important issues in mechanical engineering. The main goal of the suspension system is to reduce or eliminate the vibrations transmitted from the road to the vehicle body. In this paper, an attempt has been made to design an optimal suspension system to absorb these vibrations well by using two optimization methods, Genetic Algorithm and Particle Swarm Optimization. In the optimization process, in order to increase passenger ride comfort and increase the road holding, the parameters of damping coefficient and spring stiffness coefficient, damping coefficient and stiffness of the car seat, sprung mass and unsprung mass are adjusted. In the present paper, the driver's body and the car seat, along with the car model, are modeled as a four-degree-of-freedom system in the MATLAB/Simulink program so that passenger ride comfort and tire adhesion to the road can be examined. The simulation results provide the designer with all the optimal design points from the perspective of the objective functions, and the designer selects one of these points according to his needs.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Suspension System, Multi-Objective Optimization, Genetic Algorithm, Particle Swarm Algorithm
نویسندگان مقاله
پروانه افضلی | P. Afzali
Department of Computer Engineering, Astaneh Ashrafieh Branch, Islamic Azad University, Astaneh Ashrafieh, Iran
گروه مهندسی کامپیوتر، واحد آستانه اشرفیه، دانشگاه آزاد اسلامی، آستانه اشرفیه، ایران
جواد رضاپور | J. Rezapour
Department of Mechanical Engineering, Lahijan Branch, Islamic Azad University, Lahijan, Iran
گروه مهندسی مکانیک، واحد لاهیجان، دانشگاه آزاد اسلامی، لاهیجان، ایران
نشانی اینترنتی
http://jamlu.liau.ac.ir/browse.php?a_code=A-11-2001-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
کاربردی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات