این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
انرژی ایران، جلد ۲۷، شماره ۲، صفحات ۱-۱۴

عنوان فارسی مدیریت انرژی بهینه اتفاقی یک ریزشبکه DC دارای خودروهای الکتریکی با هدف کاهش همزمان هزینه تولید و میزان انتشار آلایندگی
چکیده فارسی مقاله در این مقاله یک استراتژی جدید جهت مدیریت انرژی یک ریزشبکه DC دارای خودروهای الکتریکی با هدف بهینه­سازی هزینه تولید و میزان انتشار آلایندگی گازهای گلخانه­ای به­صورت همزمان ارائه شده است. این ریزشبکه DC، از سیستم فتوولتائیک (PV)، میکروتوربین (MT)، دیزل ژنراتور (DG)، سلول سوختی (FC) و باتری تشکیل شده است که انرژی مورد نیاز بار را تأمین می­کنند. همچنین در این ریزشبکه دو پارکینگ خودروی الکتریکی سبک و سنگین وجود دارد که وظیفه تأمین انرژی مورد نیاز خودروهای الکتریکی را بر عهده دارند. به منظور بهبود سیستم مدیریت انرژی پیشنهادی جهت کمینه­سازی به صورت همزمان هزینه­های تأمین انرژی الکتریکی و تولید آلایندگی ناشی از انتشار گازهای گلخانه­ای از قابلیت G2V/V2G پارکینگ خودروهای الکتریکی موجود در این ریزشبکه ‌استفاده شده است. مدل­سازی ریزشبکه  DCپیشنهادی به صورت دقیق بوده و پخش بار الکتریکی در آن لحاظ شده است. شبیه سازی­ها و مطالعات عددی این مقاله در نرم افزار گمز انجام شده است و نتایج نشان می­دهد که استراتژی مدیریت انرژی پیشنهادی به خوبی می­تواند سبب کاهش هزینه تأمین انرژی الکتریکی و همچنین میزان تولید و انتشار آلایندگی­های گلخانه­­ای به صورت همزمان شود.
 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ریزشبکه DC، خودروی الکتریکی، مدیریت انرژی، گازهای گلخانه ای، G2V/V2G

عنوان انگلیسی Stochastic Optimal Energy Management of a DC Microgrid with Electric Vehicles Aiming at Simultaneous Reduction of Generation Cost and Emission Level
چکیده انگلیسی مقاله This paper proposes a novel energy management strategy for a DC microgrid incorporating electric vehicles (EVs), with the objective of simultaneously optimizing both generation costs and the level of greenhouse gases emission. The proposed microgrid has a Photovoltaic (PV) array, a Microturbine (MT), a Diesel Generator (DG), a Fuel Cell (FC), and battery storage, all of which supply the energy demand of consumers. Furthermore, the microgrid includes two parking facilities for light-duty and heavy-duty electric vehicles, responsible for providing the necessary energy to charge the electric vehicles. To enhance the proposed energy management system, the Grid-to-Vehicle (G2V) and Vehicle-to-Grid (V2G) capabilities of parking lots are employed to minimize, concurrently, the costs associated with electricity procurement and the level of greenhouse gases emission. The model of the proposed microgrid has been considered to be accurate and electrical power flow is a part of modeling procedure. Simulations and numerical studies in this paper have been performed using GAMS commercial software and results demonstrate that the proposed strategy can effectively reduce the electricity procurement costs and simultaneously decrease the emission of greenhouse gases.
 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله DC microgrid, Electric vehicle, Energy management system, Greenhouse gases, G2V/V2G

نویسندگان مقاله سیده فاطمه حسینی سده | Seyedeh Fatemeh Hosseini Sedeh
Jundi-Shapur university of technology
دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول

احمد قاسمی | Ahmad Ghasemi
Jundi-Shapur university of technology
دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول

ایمان پورفر | Iman Pourfar
Jundi-Shapur university of technology
دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول


نشانی اینترنتی http://necjournals.ir/browse.php?a_code=A-10-2182-3&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده مدیریت انرژی، بهینه سازی و اصلاح الگوی مصرف
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات