این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صنعت لاستیک، جلد ۲۹، شماره ۱۱۶، صفحات ۸۲-۱۰۹

عنوان فارسی تحلیل تاثیر اینفلوئنسر مارکتینگ بر خلق ارزش برند و تصمیم گیری خرید مصرف کنندگان
چکیده فارسی مقاله با افزایش بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها در رسانه‌های اجتماعی، پژوهش حاضر به بررسی اینکه چگونه همرنگی بین اینفلوئنسرها و مخاطبانشان بر رفتار هم آفرینی ارزش مشتری تاثیر گذاشته و باعث افزایش ارزش برند و قصد خرید می‌شود. روش پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ها پیمایشی-توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش ،کلیه کاربران اینستاگرام بوده که حداقل یکبار از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ خرید کرده اند؛ نمونه مورد مطالعه با استفاده از فرمول کوکران و به صورت نمونه‌گیری تصادفی 385 نفر تخمین زده شد. ابزارگردآوری اطلاعات در این پژوهش 6 پرسشنامه همرنگی لادهاری و همکاران (2020)، رفتار مشارکتی مشتری و رفتار شهروندی یی و گنگ (2013)، روابط فرا اجتماعی هوانگ و ژانگ (2018)، ارزش برند مورد انتظار و قصد خرید جیمنز و سانچز (2019) بوده است. جهت تعیین پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ و ضریب پایایی مرکب استفاده شد و برای سنجش روایی محتوایی از شاخص CVR استفاده شده که با توجه به عدد بدست آمده 1، که بالاتر از 99/0 است؛ نشان‌دهنده روایی محتوایی خوب پرسشنامه است. برای تجزیه و تحلیل داده‎های بدست آمده، از نرم‎افزارهای SPSS 25 و Smart PLS3 استفاده شده است.بین مولفه‌های موجود همرنگی بر رفتار مشارکت مشتری، رفتار شهروندی مشتری بر ارزش مورد انتظار برند، رفتار شهروندی مشتری بر قصد خرید رابطه مثبت و مستقیم دارد. اما متغیرهای رفتار شهروندی مشتری و رفتار مشارکت مشتری نتوانستند نقش میانجی را ایفا کنند که این مسئله برای متغیر روابط فرا اجتماعی نیز صدق کرده زیرا این متغیر هم نقش تعدیگری نداشت
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رفتار شهروندی مشتری،رفتار مشارکتی مشتری،قصد خرید،اینفلوئنسر مارکتینگ،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله رفتار شهروندی مشتری,رفتار مشارکتی مشتری,قصد خرید,اینفلوئنسر مارکتینگ

نویسندگان مقاله فاطمه نورشرق |
دکتری تخصصی مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، گروه مدیریت، واحد نجف آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجف آباد، ایران.

فاطمه چنگانی |
دانشجوی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نجف آباد، اصفهان، ایران.

علی رضا رضائی |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، تهران، ایران.

مریم بریهی |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اهواز، اهواز، ایران.


نشانی اینترنتی https://www.iranrubbermag.ir/article_224400_e6f04ce66a2125d799b4d165a4ebb730.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات