این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
The Journal of Humanities
، جلد ۳۲، شماره ۱، صفحات ۳۴-۶۱
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Art of Communicating Through Images: A Classification of Persian Memes
چکیده انگلیسی مقاله
This paper presents a new taxonomy of memes based on a comprehensive analysis of the content, purpose, and discourse characteristics of memes in Persian cyberspace. The taxonomy identifies five main categories of memes: (1) Visually punctuated memes, which rely on wordplay and visual imagery to create humor, often employing juxtaposition, incongruity, or unexpected combinations of elements; (2) Culturally Allusive Memes which draw upon shared cultural knowledge, including historical references, literary allusions, or popular cultural tropes, to evoke humor and connect with a specific audience; (3) Socially Commentative Memes which use humor to critique or comment on social and political issues, often employing satire, irony, or exaggeration to highlight societal ills or promote social change; (4) Personally Anecdotal Memes which humorously share personal anecdotes or observations, often using relatable experiences to foster connection and shared understanding among viewers; and, (5) Hybrid Memes defy categorization and combine elements from different categories to create unique and creative expressions. This article also explores the role of memes in the meaning-making of internet humor in Persian cyberspace. Memes, this study shows, are a great way for Iranians to share humor, connect with others, and express their unique culture.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Memes, Digital Aesthetics, Persian Cyberspace, Visual Communication, Laughter Culture
نویسندگان مقاله
| Hosein Moghaddam
PhD Student of Communication, University of Tehran, Tehran.
| Ehsan Shahghasemi
Associate Professor, Department of Social Communication, University of Tehran
نشانی اینترنتی
http://eijh.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-86314-1&slc_lang=en&sid=27
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات