این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۲۳، شماره ۲، صفحات ۱۸۵-۲۰۵
عنوان فارسی
آینده منابع انسانی در بانکداری: شناسایی مهارتهای دیجیتال برای موفقیت در بانکهای استان سمنان
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تحلیل مهارتهای ضروری دیجیتال مورد نیاز متخصصان منابع انسانی در بخش بانکداری انجام شده است. در پژوهش حاضر یک رویکرد ترکیبی کمّیـ کیفی به کار گرفته شده است. در مرحله کیفی، هشت نفر از کارشناسان منابع انسانی دیجیتال از بانکهای استان سمنان با استفاده از روش نمونهگیری غیراحتمالیـ قضاوتی و برای مرحله کمّی نمونهای متشکل از ده نفر از کارشناسان منابع انسانی همان بانکها به روش نمونهگیری قضاوتی غیر احتمالی انتخاب شدند. دادهها از طریق مصاحبه جمعآوری و با استفاده از تحلیل مضمون با نرمافزار Maxqda18 مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. متعاقباً از روش فرایند تحلیل سلسلهمراتبی فازی برای اولویتبندی مضامین شناساییشده استفاده شد. برای رسیدن به نقشها و مهارتهای مدیریت منابع انسانی دیجیتال هشت مضمون اصلی به شرح ذیل ایجاد شد: تعامل و همکاری کارکنان، استراتژیهای بانکها برای انطباق کارکنان با تغییرات دیجیتال، توسعه کارکنان، ابزارها و فناوریهای دیجیتال، مهارتهای متخصصان منابع انسانی دیجیتال، چالشها در انطباق با تغییرات دیجیتال، تحولات دیجیتال بر نقش منابع انسانی، و نقش منابع انسانی در پاسخگویی به تحول دیجیتال. فرایند اولویتبندی نیز در بخش کمّی سه موضوع کلیدی را برجسته کرد: مهارتهای متخصصان منابع انسانی دیجیتال، استراتژیهای بانکها برای انطباق کارکنان با تغییرات دیجیتال، و تأثیر تغییرات دیجیتال بر نقش منابع انسانی.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بانک،نقش ها و مهارت های منابع انسانی دیجیتال،منابع انسانی دیجیتال،
عنوان انگلیسی
The Future of Human Resources in Banking: Identifying Digital Skills for Success in Banks in Semnan Province
چکیده انگلیسی مقاله
The current research was conducted with the aim of identifying and analyzing the essential digital skills required by human resources professionals in the banking sector. A mixed-method approach was employed, combining qualitative and quantitative techniques. In the qualitative phase, eight experts in digital human resources from state banks in Semnan were selected using a non-probabilistic-judgmental sampling method until theoretical saturation was reached. For the quantitative phase, a sample of ten human resource experts from the same banks was also chosen through non-probability judgmental sampling. Data was collected through expert interviews and analyzed using thematic analysis with MAXQDA software, which involved three stages: primary coding, secondary theme identification, and main theme extraction. The Fuzzy Analytic Hierarchy Process (FAHP) method was subsequently used to prioritize the identified themes.
Then, during sub-theme coding, the process of linking the categories with their sub-categories and linking the categories at the level of features and dimensions took place, which included eight main themes employee interaction and cooperation, banks' strategies for adapting employees to digital changes, employee development, digital tools and technologies, skills of digital human resources specialists, challenges in adapting to digital changes, the impact of digital transformations on the role of human resources, and the role of human resources in responding to digital transformation. The prioritization process highlighted three key themes: the skills of digital HR professionals, banks' strategies for adapting employees to digital changes, and the impact of digital changes on the role of HR.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
بانک,نقش ها و مهارت های منابع انسانی دیجیتال,منابع انسانی دیجیتال
نویسندگان مقاله
سیده فاطمه حیدریه |
گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
عباسعلی رستگار |
گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
هوشمند باقری قره بلاغ |
گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران
نشانی اینترنتی
https://jomc.ut.ac.ir/article_100101_378eda03b05e8ae995b3078e9781996f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات