این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
مطالعات راهبردی زنان
، جلد ۲۶، شماره ۱۰۴، صفحات ۱۱۷-۱۴۸
عنوان فارسی
واکاوی تجربه زیسته زنان بلاگر فعال در شبکه اینستاگرام: با تأکید بر فرصت ها و چالش ها
چکیده فارسی مقاله
اینستاگرام به عنوان یکی از شبکههای پرطرفدار آنلاین اجتماعی، با ایجاد زمینه لازم برای کاربران فعال به ویژه قشر زنان، امکان خود ابرازی و دیده شدن را به وجود آورده است. پژوهش حاضر به منظور فهم فرصتها و چالش های زنان بلاگر در شبکه اینستاگرام، به صورت کیفی و با استفاده از رویکرد پدیدارشناسی (به روش کولایزی) انجام شده است. به منظور گردآوری اطلاعات با 20 نفر از زنان بلاگر، مصاحبه نیمه ساختاریافته صورت گرفته است. مشارکت کنندگان با روش نمونهگیری هدفمند از میان بلاگران فعال در چهار حوزه (سرگرمی و اوقات فراغت، تبلیغات، آموزش و مشاوره، خدمات) انتخاب شدند. بر اساس نتایج، فرصت های به دست آمده زنان بلاگر در فضای اینستاگرام در 7 مضمون (گفتمان تبادل ایده، درآمدزایی، کشف توانمندی ها، ارضاء حس خاص بودن، استفاده رایگان از امکانات فضای مجازی، کنشگری اجتماعی، بازتعریف مطالبات زنانه) و مهمترین چالش های آنان در مضامینی از جمله (طراحی محتوای پربازدید، افزایش فالوور، تعارض در زندگی آنلاین و واقعی، به مخاطره افتادن سلامت شخص) شناسایی شدند. می توان گفت ارتقاء ظرفیت شبکه های آنلاین، همزمان فرصت ها و چالشهای متعددی را برای عرصه فعالیت بلاگران به همراه داشته است. لذا مدیریت و نظارت صحیح بر محتواهای تولید شده می تواند در بهبود عملکرد زنان بلاگر در جهت پیشبرد فرصتهای مطلوب مؤثر تلقی شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
زنان بلاگر،خود ابرازی،شبکۀ اینستاگرام،دیده شدن،
عنوان انگلیسی
Analyzing the lived experience of women bloggers active on the Instagram network: Emphasizing opportunities and challenges
چکیده انگلیسی مقاله
Instagram, as one of the most popular online social networks, has created the opportunity for active users, especially women, to express themselves and be seen. The present research was conducted in order to understand the opportunities and challenges of women bloggers in the Instagram network, qualitatively and using the phenomenological technology (Collaizi). In order to collect information, a semi-structured interview was conducted with 20 female bloggers. Participants were selected by purposive sampling from active bloggers in four fields (entertainment and leisure, advertising, education and consulting, services). Based on the results, the opportunities obtained by women bloggers in the Instagram space, in (7) theme (discourse, exchange of ideas, income generation, discovery of capabilities, satisfying the sense of being special, free use of virtual space facilities, social activism, redefining women's demands) and their most important challenges were identified in themes such as (designing for visits, increasing followers, conflict in online and real life, personal endangerment). It can be said that upgrading the capacity of online networks has brought many opportunities and challenges for bloggers. Management and supervision of the correct content produced can be considered in improving the performance of women bloggers in order to promote favorable opportunities for results.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
زنان بلاگر,خود ابرازی,شبکۀ اینستاگرام,دیده شدن
نویسندگان مقاله
معصومه میرزائی |
دانشجوی دکتری جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا ، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
https://www.jwss.ir/article_208579_959de945dc3fa4d7f6599f4e95100104.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات