این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی حمل و نقل، جلد ۱۶، شماره ۳، صفحات ۴۶۸۵-۴۷۱۷

عنوان فارسی مطالعه آزمایشگاهی رفتار خستگی قیر و مخلوط آسفالتی حاوی نانورس به روش‌های جاروب- زمان، کرنش و تیر خمشی
چکیده فارسی مقاله مقاومت در برابر خستگی یک مخلوط آسفالتی، توانمندی مخلوط در مقابل بارهای خمشی تکراری بدون شکست است. هدف از انجام این تحقیق، بررسی رفتار خستگی مخلوط ­های آسفالتی حاوی مصالح آهکی، گرانیتی و نانوافزودنی رس می ­باشد. قیر مورد استفاده در این مطالعه، قیر 70/60 است، که نانوافزودنی­ ها به میزان وزنی 0، 3 و 6 درصد به قیر اضافه شدند. در این تحقیق، آزمایش جاروب- زمان در کرنش ­های 2 و 5/3 و 5 درصد با استفاده از آزمایش رئومتر برش دینامیکی انجام شد. آزمایش جاروب-کرنش نیز جهت ارزیابی خصوصیات خطی و غیرخطی قیر انجام شد. بر روی نمونه­ های آسفالتی، آزمایش مدول برجهندگی و کشش غیرمستقیم انجام شد. همچنین تست خستگی خمش چهارنقطه ای به منظور بررسی رفتار خستگی مخلوط ­های آسفالتی صورت پذیرفت. سطوح کرنش بارگذاری مورد استفاده در این تحقیق شامل 400، 600 و 800 میکروکرنش می­ باشند. همچنین کلیه تست­ های خستگی در دو دمای متوسط 15 و 25 درجه سانتیگراد صورت پذیرفت. نتایج نشان داد که با افزودن نانو مواد به قیر، حد ویسکوالاستیک خطی با افزایش مدول برشی کاهش یافت. نتایج بیانگر آن است که افزودن نانورس به قیر و مخلوط آسفالتی سبب افزایش عمر خستگی نمونه ­های آسفالتی در تمامی سطوح کرنش می گردد. همچنین، با افزایش دمای آزمایش از 15 به 25 درجه سانتیگراد، عمر خستگی مخلوط­ های آسفالتی افزایش می­ یابد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تست خمش چهارنقطه‌ای،خستگی،مخلوط آسفالتی،مصالح سیلیسی،نانورس،

عنوان انگلیسی Experimental Study of the Fatigue Behavior of Asphalt Binder and Mixture Containing Nanoclay Through Time-Sweep, Strain- Sweep and Bending Beam Methods
چکیده انگلیسی مقاله The resistance of an asphalt mixture is the ability of the mixture to withstand repetitive bending loads without failure. The purpose of this research is to investigate the behavior of asphalt mixtures containing limestone, granite and clay Nano additives. The bitumen used in this study is 60/70 bitumen, and Nano additives were added to the bitumen in the amount of 0, 3 and 6% by weight of asphalt binder. In this research, the time sweep test was performed at strains of 2, 3.5 and 5% using a dynamic shear rheometer test. The strain sweep test was also performed to evaluate the linear and non-linear properties of bitumen. On the asphalt samples, the yield modulus and indirect tensile tests were performed. Also, the four-point bending test was conducted in order to investigate the behavior of asphalt mixtures. The loading strain level used in this research includes 400, 600 and 800 micro-strain. Also, all acceptance tests were done at two average temperatures of 15 and 25 degrees Celsius. The results showed that by adding nanomaterials to bitumen, the linear viscoelastic limit decreased with an increase in shear modulus. It is stated that the addition of Nano clay to bitumen and asphalt mixture increases the durability results of asphalt samples at all strain levels. Also, by increasing the test from 15 to 2 degrees Celsius, the lifetime of asphalt mixtures increases.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله تست خمش چهارنقطه‌ای,خستگی,مخلوط آسفالتی,مصالح سیلیسی,نانورس

نویسندگان مقاله محسن عموزاده عمرانی |
استادیار، گروه مهندسی عمران، واحد سوادکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، سوادکوه، ایران

رضوان باباگلی |
استادیار، گروه مهندسی عمران، دانشگاه علم و فناوری مازندران، بهشهر، ایران

مجید سلیمانپور |
گروه مهندسی عمران، واحد آیت الله آملی، دانشگاه آزاد اسلامی، آمل، ایران


نشانی اینترنتی https://jte.sinaweb.net/article_195681_0beaef59ab02743a8deb8295005da34f.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات