این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۱۸، شماره ۲، صفحات ۱۸۳-۲۱۲

عنوان فارسی ارائه الگوی کسب و کار نوآورانه مبتنی بر قابلیت های بازاریابی دیجیتال با رویکرد مبتنی بر نظریه داده بنیاد
چکیده فارسی مقاله شرکت ها همانطور که می توانند خود را در کیفیت محصولات عرضه شده متمایز سازند می توانند مدل های کسب و کار متفاوتی را نیز اتخاذ کنند . در مدل کسب و کار، به جستجو برای منطق های جدید یک شرکت و راه های جدید خلق ارزش برای سهامداران بر می گردد و بر یافتن راه های کسب درآمد و انتقال ارزش به مشتریان، تامین کنندگان و شرکا تمرکز دارد .در دنیای پرسرعت و به شدت رقابتی امروزی، کسب و کارها برای بقا و رشد نیازمند نوآوری مداوم و استفاده بهینه از قابلیت‌های بازاریابی دیجیتال هستند. نوآوری به معنای تحقق و تجاری سازی خلاقیت ها از طریق ترکیب انواع مختلف دانش برای معرفی ایده یا محصولی جدید به بازار معرفی می گردد و منظور از آن، فرآورده جدید یا محصول خلاقی است که توسط یک بنگاه تجاری ارائه می گردد. در دنیای امروز، استفاده از بازاریابی دیجیتال به عنوان یکی از ابزارهای کلیدی برای بقا و رشد کسب‌وکارها اهمیت بسیاری دارد. با این حال، بسیاری از شرکت‌ها هنوز نتوانسته‌اند از ظرفیت‌های کامل این قابلیت برای ایجاد نوآوری در مدل‌های کسب‌وکار خود بهره‌برداری کنند. با رقابت جهانی شدید، نوآوری به یک جزء لازم و ضروری برای استراتژی شرکت ها تبدیل شده است تا از طریق آن شرکت ها فرآیندهای تولیدی مولّد و پر باری را به کار برده تا در صحنه بازار بهتر عمل کنند تا اعتبار، شهرت و وجهۀ مثبتی را در ادراک مشتریان کسب کنند و بدین طریق به مزیت رقابتی قابل اطمینانی دست پیدا کنند(زندحسامی و آشتیانی پور،5:1393). از این رو هدف پژوهش حاضر با هدف ارائه الگویی نوآورانه برای کسب‌وکارهای مبتنی بر بازاریابی دیجیتال انجام شده است. در این پژوهش از روش کیفی و رویکرد نظریه داده‌بنیاد استفاده شد. نمونه‌گیری به‌صورت هدفمند انجام گرفت و 20 نفر از خبرگان حوزه مدیریت بازاریابی، کسب‌وکار و کارآفرینی در شهرک‌های صنعتی و دانشگاه‌های استان کرمان انتخاب شدند. داده‌ها از طریق مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته جمع‌آوری و سپس با استفاده از روش مقایسه‌ای اشتراوس و کوربین و در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی تحلیل شدند. نتایج تحقیق نشان داد که شرایط علی برای کسب‌وکارهای نوآورانه مبتنی بر بازاریابی دیجیتال شامل دو دسته اصلی یعنی ضرورت استفاده (گسترش اینترنت، جهانی‌شدن و لزوم نوآوری در تبلیغات) و توان ساختاری (خلاقیت، تخصص، انگیزه تغییر و فرهنگ سازمانی) می‌باشد. شرایط زمینه‌ای نیز شامل آمادگی زیرساخت‌های فناوری، قوانین مرتبط و مستعد بودن شرایط است. همچنین، شرایط واسطه‌ای شامل عوامل محیطی و داخلی (وضعیت سازمانی و صنعتی) بر پیاده‌سازی این الگو تأثیرگذار است. راهبردهای تدوین‌شده در این الگو شامل مراحل تحقیق و پژوهش، شناخت ابعاد بازاریابی دیجیتال، اجرا، برندسازی و ارزیابی است. پیامدهای این الگو شامل افزایش سودآوری، بهبود ارتباط با مشتری، توسعه کسب‌وکار و افزایش انعطاف‌پذیری است. این الگو می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا با بهره‌گیری از قابلیت‌های بازاریابی دیجیتال، استراتژی‌های نوآورانه و کارآمدی را برای افزایش رقابت‌پذیری خود پیاده‌سازی کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله &،quot،، الگو،&،quot،، کسب و کار&،quot،، نوآورانه&،quot،، قابلیت&،quot،،،&،quot،، بازاریابی دیجیتال&،quot،،

عنوان انگلیسی Providing an innovative business model based on digital marketing capabilities with an approach based on foundational data theory
چکیده انگلیسی مقاله As companies can differentiate themselves in the quality of the products offered, they can also adopt different business models. In the business model, it refers to the search for new logics of a company and new ways of creating value for shareholders and focuses on finding ways to earn money and transfer value to customers, suppliers and partners. Today's competitive intensity, businesses need constant innovation and optimal use of digital marketing capabilities to survive and grow. Innovation means the realization and commercialization of creativity through the combination of different types of knowledge to introduce a new idea or product to the market, and it means a new product or a creative product offered by a business enterprise. In today's world, the use of digital marketing is very important as one of the key tools for the survival and growth of businesses. However, many companies have not yet been able to exploit the full capacities of this capability to create innovation in their business models. With intense global competition, innovation has become a necessary and necessary component for companies' strategies, through which companies use productive and productive production processes to perform better in the market scene, to gain credibility, reputation and positive image. gain in the perception of customers and thus achieve a reliable competitive advantage (Zandhasami and Ashtianipour, 2013: 5). Therefore, the aim of this research is to provide an innovative model for businesses based on digital marketing. Qualitative method and database theory approach were used in this research. Sampling was done in a targeted manner and 20 experts in the field of marketing management, business and entrepreneurship were selected in industrial towns and universities of Kerman province. Data were collected through semi-structured interviews and then analyzed using the comparative method of Strauss and Corbin and in three stages of open, central and selective coding. The results of the research showed that the causal conditions for innovative businesses based on digital marketing include two main categories, i.e. the necessity of use (expansion of the Internet, globalization and the necessity of innovation in advertising) and structural power (creativity, expertise, motivation to change and organizational culture). The background conditions also include the readiness of the technological infrastructure, related laws and the suitability of the conditions. Also, intermediary conditions including environmental and internal factors (organizational and industrial situation) have an effect on the implementation of this model. The strategies developed in this model include the stages of research and research, understanding the dimensions of digital marketing, implementation, branding and evaluation. The implications of this model include increased profitability, improved customer relationships, business development, and increased flexibility. This model can help businesses to implement innovative and efficient strategies to increase their competitiveness by taking advantage of digital marketing capabilities.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله &,quot,, الگو,&,quot,, کسب و کار&,quot,, نوآورانه&,quot,, قابلیت&,quot,,,&,quot,, بازاریابی دیجیتال&,quot

نویسندگان مقاله محسن شهریاری نسب |
مدیریت بازرگانی - دانشگاه ازاد-بیرجند-ایران


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_102031_689035c5205a9500fab3f0290efaa18b.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات