این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
علوم و فناوری دریا، جلد ۵۵، شماره ۵۵، صفحات ۳۷-۴۴

عنوان فارسی Numerical Simulation of the Incompressible Laminar Flow Over a Square Cylinder
چکیده فارسی مقاله Simulation of fluid flow over a square cylinder can be performed in order to understand the physics of the flow over bluff bodies. In the current study, incompressible laminar flow over a confined square cylinder, with variable blockage factor has been simulated numerically, using computational fluid dynamics (CFD). The focus has been on vortex-induced vibration (VIV) of the cylinder. Vorticity-stream function formulation of the governing equation has been used and the equations have been discretized using finite difference method (FDM). Different flow analyses have been conducted based on various Reynolds numbers. The results show that, as the blockage factor increases, the vortex wakes detach from the cylinder at higher Reynolds numbers and therefore, the channel walls have a suppressing effect on vortex-induced vibration. In order to ensure the validity of the developed code, incompressible Couette flow has been modeled using the code, and the results have been compared against the analytical solutions with good agreement.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی شبیه سازی عددی جریان آرام تراکم ناپذیر بر روی یک سیلندر مربعی
چکیده انگلیسی مقاله در این مقاله، به کمک شبیه سازی جریان سیال روی یک سیلندر مربعی به مطالعه فیزیک جریان اطراف اجسام ضخیم پرداخته شده است. در تحقیق حاضر، جریان آرام تراکم ناپذیر روی یک سیلندر مربعی شکل محصور در یک کانال، با ضرایب بلوکه (blockage) مختلف به صورت عددی شبیه سازی گردیده است. تمرکز اصلی بر روی گردابه های تشکیل شده پشت سیلندر بوده است. معادلات ناویراستوکس در فرمولاسیون تابع جریان- ورتیسیته به کمک روش تفاضل محدود گسسته سازی گردیده‌اند. تحلیل جریان مذکور در اعداد رینولدز مختلف انجام شده است. نتایج به دست آمده نشان دهنده آنست که با افزایش ضریب بلوکه، جریان ویک در رینولدزهای بالاتری از سیلندر جدا می گردد. بنابراین دیواره های کانال تاثیرات بازدارندگی یا کاهش­دهندگی روی ارتعاشات ناشی از ورتکس ها دارد. برای معتبرسازی کد نوشته شده، جریان کوئت مدل سازی شده است و نتایج به دست آمده با حل موجود تحلیلی مقایسه گردیده اند. این مقایسه ها نشان دهنده توافق خوب نتایج عددی حاصله با حل تحلیلی می­باشد.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://navy.iranjournals.ir/article_1286_b9dab6134f5cf831c927b40aa71f2307.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/972/article-972-354909.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات