این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
اندیشه آماد
، جلد ۲۴، شماره ۹۲، صفحات ۴۵-۶۲
عنوان فارسی
معیارهایی برای انتخاب خودروی سنگین فراجا جهت اجرای فرآیند بازسازی (مورد مطالعه: اتوبوسهای مسافربری)
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف:
هدف پژوهش حاضر شناسایی معیارهایی برای انتخاب خودروی سنگین فراجا جهت اجرای فرآیند تعمیرات اساسی است.
روش:
این پژوهش از نوع ترکیبی- اکتشافی است که از راهبرد تحلیل مضمون برای دستیابی به هدف تعیین شده استفاده میکند. همچنین پژوهش حاضر بر حسب روش گردآوری دادهها از نوع تحقیقات میدانی محسوب میشود. ابزار گردآوری دادهها در این پژوهش در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمی پرسشنامه بود. جامعه آماری پژوهش خبرگان معاونت آماد و پشتیبانی فراجا در استان تهران و مرتبط با موضوع تحقیق هستند. در این پژوهش از روش نمونهگیری نظری استفاده گردید و پس از تعداد 13 مصاحبه از خبرگان مذکور، به اشباع نظری دستیافته شد. همچنین رتبهبندی عوامل شناسایی شده به روش بهترین-بدترین[1] انجام شد.
یافتهها:
در مجموع تعداد 50 مضمون پایه در قالب هشت مضمون سازنده (شامل: صرفه اقتصادی، ظرفیت انسانی-تجهیزاتی یگان، ظرفیت عملیاتی خودرو، ظرفیت کارکردی خودرو، بدنه و شاسی، انتقال نیرو (قدرت)، سامانه کنترل، هدایت و ایمنی، مولد و نیرو محرکه (موتور)) و سه مضمون فراگیر (شامل: وضعیت مالی- زیرساختی، مأموریت سازمانی خودرو، وضعیت فنی) دستهبندی شدند. همچنین رتبهبندی عوامل شناسایی شده به روش بهترین-بدترین نشان داد که از بین مضامین فراگیر، مضمون فراگیر "وضعیت مالی- زیرساختی" با وزن 0.646 دارای بیشترین اهمیت و سپس تحلیل مضامین "وضعیت فنی خودرو" و "مأموریت سازمانی خودرو" به ترتیب با وزنهای 0.229 و 0.125 در درجه بعدی اهمیت از نظر پاسخ دهندگان هستند.
نتیجهگیری
: رتبهبندی مضامین سازنده نشان داد که از بین هشت مضمون سازنده، مضمون "صرفه اقتصادی " با وزن 0.335 دارای بیشترین اهمیت و پس از آن مضمون "سامانه کنترل، هدایت و ایمنی " با وزن 0.132 در درجه بعدی اهمیت هستند
[1]
BWM
کلیدواژههای فارسی مقاله
خودروهای سنگین فراجا،تعمیرات اساسی،نگهداری و تعمیرات،
عنوان انگلیسی
Criteria for selecting a heavy-duty vehicle for the renovation process (case study: passenger buses)
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Objective:
The main objective of this research is to present a data-based model for optimizing buyer-seller relationships in Khuzestan Steel Company.
Method: The present study is developmental-applied in terms of its purpose and is a qualitative research in terms of its nature, and the systematic method of Strauss and Corbin has been used for theorizing. The statistical population of the study includes experts and specialists who have been active in this industry for at least ten years and have at least a bachelor's degree. Experts were identified using purposive and snowball sampling methods, and considering the adequacy of the data, a total of 20 experts were interviewed. The analysis method was grounded theory.
Findings:
The results obtained confirm that causal conditions (market structure and specific demand of parent industries (steel), communication networks and interactions of the steel industry, financial platforms, technologies and innovations of the steel industry, the importance of customers, life cycle and mutual need (seller and buyer), pivotal phenomenon (strategies and macro policies for interactions and communication and dynamic interactions), contextual conditions (production and marketing structures, organizational and environmental culture, education and knowledge management of communications and communication infrastructures of steel industries), strategies (employee empowerment, development of communication systems and technology management and optimization in interactions), intervening conditions (mutual commitments, survival and profitability motivation, the role of precedents in communications and ethics) and consequences (fulfillment of mutual needs between industries, achievement of world-class quality standards, sustainable supply of steel and derivatives, international development of parent industries, improvement and development of communications and interactions of key industries) were identified.
Conclusion:
Establishing buyer-seller relationships is the focal element of customer relationship management and the ultimate goal of an organization's customer-centric activities. This type of relationship has a special place, especially in industrial marketing, and can significantly improve the company's performance and profitability.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
خودروهای سنگین فراجا,تعمیرات اساسی,نگهداری و تعمیرات
نویسندگان مقاله
میلاد آقایی |
استادیار، گروه آماد و پشتیبانی، دانشکده منابع سازمانی، دانشگاه علوم انتظامی امین، تهران،
رضا حاجی زاده |
دکتری مهندسی مکانیک و مدرس، گروه آمادوپشتیبانی، دانشکده منابع سازمانی، دانشگاه علوم انتظامی امین، تهران،
امیر خاکزاد |
کارشناس ارشد مدیریت آماد، گروه آماد و پشتیبانی، دانشکده منابع سازمانی، دانشگاه علوم انتظامی امین، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://lot.jrl.police.ir/article_104534_0afba800ace3962ddc8f2281944a3301.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات