این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
اندیشه آماد
، جلد ۲۴، شماره ۹۲، صفحات ۱۶۷-۱۸۷
عنوان فارسی
شناسایی و رتبهبندی عوامل کلیدی موفقیت در استقرار زنجیره تأمین الکترونیک در صنعت فولاد؛ (موردمطالعه: شرکت فولاد آلیاژی یزد)
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف:
امروزه یکی از کلیدیترین عوامل موفقیت و رقابت در عملکرد مطلوب سازمانها مدیریت زنجیره تأمین است. هدف از پژوهش حاضر شناسایی و رتبهبندی عوامل کلیدی موفقیت استقرار زنجیره تأمین الکترونیک در صنعت فولاد است.
روش:
تحقیق ازلحاظ هدف، کاربردی و ازلحاظ روش گردآوری دادهها، توصیفی-پیمایشی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل خبرگان و مدیران ارشد شرکت فولاد آلیاژی یزد (هشت نفر) و کارشناسان اجرایی و کارکنان عالیرتبه شرکت فولاد آلیاژی یزد (18 نفر) است. در گام اول برای شناسایی و رتبهبندی عوامل کلیدی موفقیت استقرار زنجیره تأمین الکترونیک در صنعت فولاد، ادبیات و پیشینه مطالعات مرتبط موردبررسی قرار گرفت. سپس برای جمعبندی یافتههای مذکور از پرسشنامه برای تکمیل و همچنین تائید عوامل استفاده شد. در این پژوهش پس از تعریف موضوع و ابعاد آن، عوامل کلیدی موفقیت زنجیره تأمین الکترونیک در صنعت فولاد، استخراج و سپس با استفاده از روش دلفی چهار مرحلهای، توزیع پرسشنامه بهصورت حضوری انجام گردید. خروجی این مرحله کلیه عوامل کلیدی موفقیت استقرار زنجیره تأمین الکترونیک در صنعت فولاد، مورد گروهبندی قرار گرفتند.
یافتهها
: یافتههای پژوهش با استفاده از تکنیک فرایند تحلیل سلسله مراتبی نشان داد که عوامل کلیدی موفقیت استقرار زنجیره تأمین الکترونیک در صنعت فولاد شامل حوزه محیط، تأمین، تقاضا، سامانهها و فرایندها، اطلاعات، رابطه و درجه وابستگی بین سازمانها است.
نتیجهگیری:
بر اساس نتایج حاصل از این پژوهش، شاخص پای بندی به تعهد و توانایی با وزن نرمال 146/0 از بیشترین اهمیت در میان تمامی شاخصهای موجود برخوردار است. شاخص امنیت با وزن 081/0 از اولویت دوم برخوردار است. رخدادهای بیرونی و غیرقابلکنترل با وزن 069/0 در اولویت سوم قرار دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مدیریت زنجیره تامین،زنجیره تامین الکترونیک،عوامل کلیدی موفقیت،صنعت فولاد،
عنوان انگلیسی
Identifying and ranking the key factors of success in the establishment of electronic supply chain in the steel industry (Case Study: Yazd Alloy Steel Company)
چکیده انگلیسی مقاله
Background and purpose:
Today, one of the key factors in success and competition in the optimal performance of organizations is supply chain management. The purpose of the present study is to identify and rank key factors in the success of the electronic supply chain in the steel industry.
Methodology:
This research is applied in terms of purpose and descriptive in terms of data collection. The statistical population of this study includes experts and senior executives of Yazd Alloy Steel Company (8 people) and executive experts and senior staff of Yazd Alloy Steel Company (18 people). In the first step of identifying and ranking the key factors of the success of the electronic supply chain in the steel industry, the literature and background of related studies were reviewed. Then, the questionnaire was utilized to complete and confirm the factors in order to summarize the findings. In this study, after defining the subject and its dimensions, the key factors of the success of the electronic supply chain in the steel industry were extracted and then the questionnaire was distributed in person using a four -stage Delphi method. At the output of this stage, all key factors were the success of the success of the electronic supply chain in the steel industry.
Findings:
The findings of the research process, using hierarchical analysis techniques, showed that the key factors of the success of the electronic supply chain in the steel industry include the environment, supply, demand, systems and processes, information, relationships, and degree of dependence between organizations.
Conclusion:
Based on the results of this study, the index of commitment and capability with a weight of 0.146 is the most important among all existing indicators. The security index with a weight of 0.081 has the second priority. Exterior and uncontrollable events with a weight of 0.069 are in the third priority
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مدیریت زنجیره تامین,زنجیره تامین الکترونیک,عوامل کلیدی موفقیت,صنعت فولاد
نویسندگان مقاله
محمد کریمی زارچی |
دکتری مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران
محمد رضا فتحی |
دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران.
امیرحسام بهروز |
دکتری مدیریت دولتی-خط مشی گذاری، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران
چمران قانع |
کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه علم و هنر، یزد، ایران
نشانی اینترنتی
http://lot.jrl.police.ir/article_101977_9ea6ab7d6ff9f0f8d4db11e38ec21a24.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات