این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
اندیشه آماد
، جلد ۲۴، شماره ۹۲، صفحات ۱۸۹-۲۰۷
عنوان فارسی
ارائه مدل دادهبنیاد بهینهسازی روابط خریدار– فروشنده شرکت فولاد خوزستان
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف:
در فضای رقابتی صنعت فولاد، بهینهسازی روابط خریدار–فروشنده بهعنوان راهبردی محوری برای تقویت مزیت رقابتی و رشد سازمانی شناخته میشود. این پژوهش باهدف طراحی مدل پارادایمی بهینهسازی روابط خریدار–فروشنده در شرکت فولاد خوزستان، با بهرهگیری از نظریه دادهبنیاد، به شناسایی عوامل کلیدی و ارائه چارچوبی جامع برای بهبود تعاملات در بازارهای صنعتی میپردازد.
روش:
پژوهش حاضر از نوع کیفی و مبتنی بر پارادایم تفسیری با رویکرد استقرایی است. دادهها از طریق مصاحبههای نیمهساختاریافته با 20 خبره صنعت فولاد خوزستان، با استفاده از نمونهگیری گلولهبرفی تا رسیدن به اشباع نظری، جمعآوری شد. تحلیل دادهها با روش اشتراوس و کوربین در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام گرفت و مدل پارادایمی با تأکید بر شرایط علی، زمینهای، مداخلهگر، راهبردها و پیامدها تدوین شد.
یافتهها:
تحلیل دادهها به شناسایی شرایط علی (ساختار بازار، تقاضای خاص صنایع مادر، شبکههای ارتباطی، بسترهای مالی، فناوریها و نوآوریهای صنعت فولاد، اهمیت مشتریان، چرخه حیات و نیاز متقابل)، پدیده محوری (راهبردها و سیاستهای کلان تعاملات و ارتباطات پویا)، شرایط زمینهای (ساختارهای تولید و بازاریابی، فرهنگ سازمانی، آموزش، مدیریت دانش و زیرساختهای ارتباطی)، راهبردها (توانمندسازی کارکنان، توسعه سامانههای ارتباطی، مدیریت فناوری و بهینهکاوی)، شرایط مداخلهگر (تعهدات متقابل، انگیزه بقا و سودآوری، سوابق ارتباطی و اخلاقمداری) و پیامدها (تأمین نیازهای متقابل، استانداردهای کیفی جهانی، عرضه پایدار، توسعه بینالمللی و بهبود تعاملات صنایع کلیدی) منجر شد.
نتیجهگیری:
این پژوهش با ارائه مدلی دادهمحور، اهمیت روابط خریدار–فروشنده را در بهبود عملکرد سازمانی و گسترش بازارهای جهانی در صنعت فولاد نشان میدهد. این مدل چارچوبی عملی برای تقویت تعاملات صنعتی ارائه میکند
کلیدواژههای فارسی مقاله
بهینهسازی،روابط خریدار–فروشنده،نظریه داده بنیاد،صنعت فولاد،مدیریت ارتباط با مشتری،
عنوان انگلیسی
Providing a data-based model for optimizing buyer-seller relationships at Khuzestan Steel Company
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Objective:
The main objective of this research is to present a data-based model for optimizing buyer-seller relationships in Khuzestan Steel Company.
Method: The present study is developmental-applied in terms of its purpose and is a qualitative research in terms of its nature, and the systematic method of Strauss and Corbin has been used for theorizing. The statistical population of the study includes experts and specialists who have been active in this industry for at least ten years and have at least a bachelor's degree. Experts were identified using purposive and snowball sampling methods, and considering the adequacy of the data, a total of 20 experts were interviewed. The analysis method was grounded theory.
Findings:
The results obtained confirm that causal conditions (market structure and specific demand of parent industries (steel), communication networks and interactions of the steel industry, financial platforms, technologies and innovations of the steel industry, the importance of customers, life cycle and mutual need (seller and buyer), pivotal phenomenon (strategies and macro policies for interactions and communication and dynamic interactions), contextual conditions (production and marketing structures, organizational and environmental culture, education and knowledge management of communications and communication infrastructures of steel industries), strategies (employee empowerment, development of communication systems and technology management and optimization in interactions), intervening conditions (mutual commitments, survival and profitability motivation, the role of precedents in communications and ethics) and consequences (fulfillment of mutual needs between industries, achievement of world-class quality standards, sustainable supply of steel and derivatives, international development of parent industries, improvement and development of communications and interactions of key industries) were identified.
Conclusion:
Establishing buyer-seller relationships is the focal element of customer relationship management and the ultimate goal of an organization's customer-centric activities. This type of relationship has a special place, especially in industrial marketing, and can significantly improve the company's performance and profitability
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
بهینهسازی,روابط خریدار–فروشنده,نظریه داده بنیاد,صنعت فولاد,مدیریت ارتباط با مشتری
نویسندگان مقاله
امین بادپیما |
گروه مدیریت بازرگانی، واحد امیدیه ،دانشگاه آزاد اسلامی ،امیدیه، ایران
مریم درویشی |
استادیار،گروه مدیریت بازرگانی، واحد امیدیه، دانشگاه ازاد اسلامی، امیدیه، ایران
نشانی اینترنتی
http://lot.jrl.police.ir/article_101921_a3113b19c23e143c56af36e65db000a2.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات