این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرهنگ در دانشگاه اسلامی، جلد ۶، شماره ۲۱، صفحات ۴۹۵-۵۲۲

عنوان فارسی موردکاوی شایستگی‌های اخلاقی مدیران آموزش عالی به سوی یک چارچوب مفهومی (مورد مطالعه دانشگاههای دولتی استان فارس)
چکیده فارسی مقاله : هدف اصلی این پژوهش، موردکاوی شایستگی‌های اخلاقی مدیران دانشگاهی در نظام آموزش عالی بوده است. روش: پژوهش حاضر مبتنی بر رویکرد کیفی و با روش مطالعۀ موردی کیفی است. در این راستا، با استفاده از رویکرد هدفمند و به کارگیری معیار اشباع نظری، با 21 نفر از مدیران، معاونان و رؤسای دانشگاهها و دانشکده‌های دولتی در ارتباط با پدیدۀ «شایستگی‌های اخلاقی مدیران دانشگاهی» مصاحبۀ عمیق نیمه‌ساختمند به عمل آمد. یافته‌ها: بر اساس یافته‌های به دست آمده، شبکۀ مضامینِ شایستگی‌های اخلاقی مدیران دانشگاهی(مضمون فراگیر)، شامل پنج بُعد شایستگی‌های مدیریتی- رهبری، ارتباطی- تعاملی، شخصیتی- رفتاری، ارزشی- اعتقادی و دانشی- تحلیلی(مضامین سازمان دهنده) است که هر یک نیز دارای مؤلفه‌های گوناگون(مضامین پایه) بودند. نتیجه‌گیری: یافته‌های این مطالعه می‌تواند در سیاستگذاریِ انتخاب و گزینش شایستۀ مدیران و رؤسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و برنامه‌های بهسازیِ علمی- اخلاقی مدیران دانشگاهی، مورد توجه جدی قرار گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی a
چکیده انگلیسی مقاله a
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله a

نویسندگان مقاله قاسم سلیمی |
دکترای مدیریت آموزش عالی ، استادیار گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)

مهدی محمدی |
دکترای برنامه ریزی درسی، دانشیار گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)

محمدجواد سلمانپور | mohammad javad
دکترای علوم قرآن و حدیث، دانشیار گروه علوم قران و فقه، دانشکده الهیات و معارف اسلامی، دانشگاه شیراز.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)

جعفر ترک زاده |
دکترای مدیریت آموزشی، دانشیار گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)

قدرت الله محمدی |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شیراز.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)


نشانی اینترنتی http://ciu.nahad.ir/article_384_1c3c97214a5e9478ed1ea957ac5d15b7.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1003/article-1003-355495.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات