این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرهنگ در دانشگاه اسلامی، جلد ۶، شماره ۲۱، صفحات ۵۸۵-۶۰۰

عنوان فارسی بررسی تاثیر میزان استفاده از رسانه های جمعی بر فرهنگ پوشش دانشجویان (مطالعه موردی دانشجویان زن دانشگاه حکیم سبزواری)
چکیده فارسی مقاله امروزه نفوذ رسانه‌های جمعی در تمامی جوامع به شدت در حال افزایش است و کشورهایی که توانمندی بالایی در راه اندازی این رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های جدید دارند، می‌توانند فرهنگ و دیدگاههای خود را بیشتر به جهانیان عرضه کنند و به این ترتیب، قدرت نرم خود را افزایش دهند. هدف: هدف از این تحقیق، بررسی تأثیر رسانه‌های جمعی بر ابعاد حجاب دانشجویان بود. روش: روش تحقیق این مطالعه، پیمایشی و با استفاده از پرسشنامه انجام شد. برای آزمون فرضیه‌ها تعداد 880 نفر از دانشجویان زن دانشگاه حکیم به شیوۀ نمونه‌گیری تصادفی سنجش شدند.یافته ها و نتیجه گیری: نتایج تحقیق حاکی از این است که بین متغیّرهای مستقل؛ یعنی رسانه‌های جمعی و متغیّر وابسته یعنی ابعاد فرهنگ حجاب، رابطۀ معناداری وجود دارد. البته این رابطه در متغیّر تلویزیون، مثبت و در دیگر متغیّرها معکوس است. به عبارت دیگر؛ به هر میزان استفاده از رسانه‌هایی مانند ماهواره، شبکه‌های اجتماعی، اینترنت افزایش یافته، فرهنگ پوشش و عفاف دانشجویان نیز ضعیف‌تر شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رسانه، رسانۀ جمعی، حجاب، سواد رسانه‌ای،

عنوان انگلیسی a
چکیده انگلیسی مقاله a
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله a

نویسندگان مقاله سید جواد خاتمی سبزواری | seyed javad khatami sabzevari
دکترای الهیات و معارف اسلامی، استادیار دانشگاه حکیم سبزواری
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه حکیم سبزواری (Hakim sabzevari university)


نشانی اینترنتی http://ciu.nahad.ir/article_388_e7130de42e7b5462736fd7820c6c388e.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1003/article-1003-355499.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات