این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
بررسی های بازرگانی، جلد ۲۳، شماره ۱۳۰، صفحات ۷۷-۱۰۴

عنوان فارسی ارائه الگوی توسعه‌ای بازاریابی دیجیتال در شرکت های بیمه ای به روش دلفی
چکیده فارسی مقاله این مقاله با هدف ارائه الگوی توسعه بازاریابی دیجیتال در شرکتهای بیمهای بهروش دلفی سامان یافته است که از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات، جزء پژوهشهای کیفی است. جامعه آماری شامل خبرگان دانشگاهی و سازمانی شامل صاحبنظران مسلط به موضوع بازاریابی دیجیتال میباشد. حجم نمونه با اشباع نظری (20 نفر) با استفاده از نمونهگیری هدفمند برآورد گردید. ابزار گردآوری دادهها، در بخش کیفی، مصاحبه بهروش دلفی بود. روایی از طریق چند نفر از خبرگان به تایید رسید. پایایی از طریق پایایی باز آزمون بهدست آمد. نتایج بهدست آمده نشان داد محصول یا خدمت متناسب با مشتری، وجود زیرساخت لازم (دسترسی به اینترنت و...)، وجود شبکه یا ابزار مورد نیاز (کامپیوتر، موبایل و...)، بازاریابی محتوا، وجود راهبرد (استراتژی) بازاریابی دیجیتال، مخاطب هدف، نگرش و ادراک مدیریت، امنیت دیجیتال، عوامل سازمانی و داشتن فناوری اطلاعات و ارتباطات بهعنوان مؤلفههای بازاریابی دیجیتال در شرکتهای بیمهای شناسایی شد. همچنین الگوی پژوهش دارای اعتبار لازم بود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازاریابی دیجیتال / شرکت‌های بیمه‌ای / روش دلفی،

عنوان انگلیسی Providing a Model for The Development of Digital Marketing in Insurance Companies Using the Delphi Method
چکیده انگلیسی مقاله . This article aims to develop a model for the development of digital marketing in insurance companies using the Delphi method. The study is applied in terms of purpose and employs a qualitative approach for data collection. The statistical population includes academic and organizational experts, particularly specialists in digital marketing. The sample size, determined by theoretical saturation, consisted of 20 participants selected through purposive sampling. The data collection tool for the qualitative phase was the Delphi interview. Validity was confirmed by several experts, and reliability was assessed through test-retest reliability. The results indicated that key components of digital marketing in insurance companies include tailoring products or services to customers, having the necessary infrastructure (such as Internet access), the availability of required devices (computers, mobile phones, etc.), content marketing, a clear digital marketing strategy, target audience identification, management attitude and perception, digital security, organizational factors, and possession of information and communication technology. Furthermore, the proposed research pattern demonstrated adequate validity
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله بازاریابی دیجیتال / شرکت‌های بیمه‌ای / روش دلفی

نویسندگان مقاله محمد شوقی |
دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات - پردیس مرکز آموزش بین المللی قشم، دانشگاه آزاد اسلامی،قشم، ایران

پیام پاسلاری |
استادیار،گروه مدیریت بازرگانی ،واحد بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس، ایران

وحید مکی زاده |
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی،دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه هرمزگان، بندرعباس، ایران


نشانی اینترنتی https://barresybazargani.itsr.ir/article_722504_48633fdf126c3141b5a1111eba9c8bd5.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات