این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۱۸، شماره ۳، صفحات ۶۳-۷۱

عنوان فارسی بررسی درک دانشجویان از فرایندکار گروهی و عملکرد گروه در آموزش مجازی دانشجویان پرستاری در دوران کووید ۱۹
چکیده فارسی مقاله
مقدمه:
در دوران کووید و با کاربرد آموزش مجازی لازم است توسعه کار تیمی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و فارغ التحصیلان علوم پزشکی برای زندگی حرفه ای آماده شوند. لذا این مطالعه با هدف بررسی درک دانشجویان از فرایندکار گروهی و عملکرد گروه در آموزش مجازی دانشجویان پرستاری در دوران کووید 19 انجام گرفت.
روش :
این پژوهش مقطعی و توصیفی پس از اخذ مجوز اخلاق (IR.IUMS.REC.1400.837) در دانشکده پرستاری مامائی دانشگاه علوم پزشکی ایران اجرا شد. 204 نفر دانشجوی پرستاری به روش در دسترس انتخاب شده و پرسشنامه ‌ارزیابی کار گروهی که شامل سه بخش ارزیابی کار گروهی، درک فرایند کار گروهی، و عملکرد گروه در آموزش مجازی بود را تکمیل نمودند که اعتبار و پایایی (α=0.939) آن در مطالعات قبلی و فعلی تایید شده‌بود. داده ها با استفاده از آزمونهای توصیفی میانگین و انحراف معیار و درصد در نرم افزار 16 SPSS تحلیل گردید.
یافته‌ها:
یافته‎ها نشان داد دانشجویان اکثرا (55.4%) زن و بیش از نیمی(51%) از  آنها بالای 20 سال سن داشتند. دانشجویان در مقطع کارشناسی بوده و 76% آنها دارای بیش از 5 درس با کارگروهی را گذرانده‌بودند. 75.7% در گروههای 5 نفر یا کمتر فعالیت داشتند.
در بخش ارزیابی کارگروهی در آموزش مجازی، میانگین کل (0.97)±3.83 بود. در بخش درک فرایند کار گروهی در آموزش مجازی میانگین کل  (0.94)±3.57 بود و در بخش عملکرد گروه در آموزش مجازی میانگین کل  (0.91)±3.13 بود.
نتیجه‌گیری:
نتایج این پژوهش نشان داد که دانشجویان به طور کلی کار گروهی را بالاتر از حد متوسط دانسته اند اما فشار بار کاری را در گروه زیاد و تقسیم کار را غیرعادلانه می‌دانند. لذا لازم است در راستای تقسیم کار و ایفای نقش اساتید برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای حل این مشکل داشته باشند
کلیدواژه‌های فارسی مقاله پرستاری، تیم، آموزش از راه دور، پژوهش آموزش پرستاری

عنوان انگلیسی Nursing Student’s perception of Team work in Distance Education in Corvid 19
چکیده انگلیسی مقاله Introduction
The aim of study is investigating students' understanding of the team work process and group performance in virtual education in nursing students during the Covid-19.
Method
This descriptive study was conducted after obtaining ethics code (IR.IUMS.REC.1400.837) for Faculty of Nursing-Midwifery in Iran University of Medical Sciences. The data was collected from 204 nursing students by convince sampling. Questionnaire which included three parts of teamwork evaluation, understanding the teamwork process, and team performance in virtual education, which it’s validity and reliability confirmed in previous studies, and again confirmed by experts, and reliability was calculated as α=0.93. Data were analyzed by descriptive tests in SPSS version 16 software.
Results
The findings of the study showed that most of the participating students (55.4%) were women and above (51%) 20 years old. The students were undergraduates and 76% of them had completed team work in more than 5 lessons. In the teamwork evaluation part, the total average score was 3.83±0.97. In the section of understanding the teamwork process, the total average was 3.57±0.94 and in the team's performance section, the total average was 3.13±0.91.
Conclusion
The results of this research showed that although the students generally considered team work function to be above average, and they knew what was expected of them, but suffer from the workload pressure in the group and the division of work is unfair. Therefore, it is necessary for teachers to have more detailed planning to solve this problem in order to divide the work and play their roles.
 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله nursing, team, distance education, nursing education research

نویسندگان مقاله مرضیه عادل مهربان | Marzieh Adel-Mehraban
Iran University of Medical Sciences
دانشگاه ع.پ. ایران

کامیار جدیدالسلام | Kamyar Jadidolsalam
Iran University of Medical Sciences
دانشگاه ع.پ. ایران


نشانی اینترنتی http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-3365-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده آموزش مجازی علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات