این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
جاده، جلد ۳۳، شماره ۱۲۴، صفحات ۳۷۷-۳۸۴

عنوان فارسی ارزیابی تاثیر ایمنی بهبود خط‌کشی در تصادفات راه های برونشهری (مطالعه موردی: محور شهرضا- سمیرم)
چکیده فارسی مقاله بهبود خط کشی راه که در واقع احیا و رنگ آمیزی مجدد آن است یکی از اقدامات ایمن سازی شناخته شده و موثر در کاهش تصادفات است. با این حال تا کنون مطالعه ای برای تخمین تاثیر عددی آن در کشور انجام نشده است. لذا تحقیق حاضر به منظور تعیین تاثیر عددی بهبود خط کشی در کاهش تصادفات راه های برونشهری انجام گرفته است. بدین منظور محور شهرضا – سمیرم در استان اصفهان به عنوان مطالعه موردی انتخاب شده و از روش بیزتجربی () برای تحلیل داده های جمع آوری شده و تخمین تاثیر بهبود خط کشی در کاهش تصادفات استفاده شده است. داده های مورد تحلیل در محور مورد مطالعه شامل حجم ترافیک و فراوانی تصادفات طی سال های 1397 و 1398 برای دوره قبل و 1399 و 1400 برای دوره بعد از منابع و مراجع ذی ربط جمع آوری گردید. با اعمال روش EB مشخص شد که بهبود خط کشی توانسته است که فراوانی تصادفات را به میزان 47 درصد کاهش دهد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ایمنی راه،بهبود خطکشی،تصادفات،راه‌های برونشهری،

عنوان انگلیسی Evaluation of the Impact of Road Marking Improvement on Crashes on Rural Roads (Case Study: Shahreza – Semirom)
چکیده انگلیسی مقاله Improving road markings, which essentially involves restoring and repainting them, is a well-known and effective safety measure for reducing crashes. However, to date, no study has been conducted to estimate its numerical impact in the country. Therefore, this research aims to determine the numerical impact of improved road markings on the reduction of crashes on rural roads. For this purpose, the Shahreza - Semirom route in Isfahan province was selected as a case study. The Bayes method was used to analyze the collected data and estimate the impact of road marking improvement on crashes reduction. The analyzed data for the study area included traffic volume and accident frequency during the years 1397 and 1398 for the pre-improvement period and 1399 and 1400 for the post-improvement period, gathered from relevant sources. By applying the EB method, it was determined that road marking improvements have reduced the frequency of crashes by 47%.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ایمنی راه,بهبود خطکشی,تصادفات,راه‌های برونشهری

نویسندگان مقاله حامد سیفی |
استادیار، گروه مهندسی عمران، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://road.bhrc.ac.ir/article_219776_4814bb4140ab21d1a73f8ea696daaf6c.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات