این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبرد دفاعی، جلد ۲۳، شماره ۸۹، صفحات ۱۳-۴۴

عنوان فارسی الگوی بازاریابی محتوایی خدمت سربازی مبتنی بر بازآفرینی کارکردها
چکیده فارسی مقاله خدمت وظیفه عمومی قابلیت راهبردی برای افزایش قدرت ملی و بازدارندگی دفاعی در مقابل تهدیدات دشمن فراهم می‌نمایند. با برخی کژکارکردها و ناملایمات و هجمه‌های روانی هدفمند و عامدانه، بازتاب مناسبی به مخاطب منتقل نشده و بعضاً منجر به شکل‌گیری نگرش‌های غیرواقع‌بینانه شده است. به‌مانند دیگر عرصه‌های خدمات اجتماعی، با محوریت بازاریابی محتوایی خدمت وظیفه عمومی مشارکت جامعه در تحقق مصالح حیاتی به‌ویژه دفاع از کشور جلب می‌شود. هدف اصلی پژوهش طراحی الگوی بازاریابی محتوایی خدمت وظیفه عمومی است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و توسعه‌ای و گردآوری داده‌ها پیمایشی (مصاحبه‌های نیمه­ساختاریافته) و رویکرد کیفی است. جامعه آماری به تعداد 14 نفر متشکل از سیاست‌گذاران ستادی و کنشگران راهبردی سازمان‌های نیروهای مسلح و به‌صورت هدفمند و با تکنیک گلوله برفی تا حد اشباع نظری بوده است. اطلاعات با تحلیل مضمون و استفاده از نرم‌افزار MAXQDA کدگذاری و تحلیل گردید. برای الگوی پیشنهادی 5 بُعد اصلی (مضامین فراگیر) شامل بُعد «برنامه‌ریزی محتوا» به‌عنوان ورودی و سه بُعد «تولید»، «توزیع» و «ارزیابی و سنجش محتوا» به‌عنوان ابعاد فرایندی و بُعد «تغییر نگرش مخاطبان» به‌عنوان خروجی الگو شناسایی شد. تحقق دستاوردهای مطلوب مستلزم اهتمام و باورپذیری سیاست‌گذاران و مجریان در کاربست و به‌کارگیری این الگو و اهتمام به اجراپذیری آن در اقناع افکار عمومی جامعه و پیش‌بینی راهبردها و سازوکارهای رسانه‌ای و تبلیغی در سطح ملی و سازمانی است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازاریابی محتوایی،نگرش،خدمت سربازی،برندسازی،نیروهای مسلح،

عنوان انگلیسی A Content Marketing Model for Military Service Based on Functional Re-Creation
چکیده انگلیسی مقاله Every year, a large number of young people are sent to the army, and if they have scientific training, they can be considered as an important deterrent against enemy threats. But for various reasons, a negative attitude towards the military has been formed in the society. In this regard, marketing is an essential content by which governments can attract the participation of society in realizing vital interests, especially the defense of the country. Therefore, the aim of the research is to design a content marketing model for military service based on the new approach of recreating its fields and functions.
The study method is exploratory-applied. Interviews were used to collect data. The statistical population consists of active experts in the General Staff of the Armed Forces, the Army, the Revolutionary Guards, the Ministry of Defense, and other military institutions who have post-secondary education and are effective in the military field. In order to analyze the data and present the content marketing model of military service with a new approach, the theme analysis method was used.
Based on the findings, a total of 4 main dimensions were considered for the military service content marketing model: content planning, content production, content distribution, and content evaluation and measurement. The components and indicators of these dimensions were also extracted and finally the content marketing model of military service based on a new approach was presented.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله بازاریابی محتوایی,نگرش,خدمت سربازی,برندسازی,نیروهای مسلح

نویسندگان مقاله سید جواد امینی |
گروه مدیریت راهبردی، دانشگاه عالی دفاع ملی، ایران

مهدی جعفرزاده کناری |
دانشگاه شهید بهشتی


نشانی اینترنتی https://ds.sndu.ac.ir/article_3607_48f632d57d28fe3efb9b5c8c36f3b725.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات