این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۱۶۵-۱۸۰

عنوان فارسی تأثیر مشاهده پست‌های اینستاگرامی با محتوای فواید عاطفی و جسمانی ورزش بر قصد ورزش، رضایت عاطفی و یادآوری
چکیده فارسی مقاله در این پژوهش هدف مطالعه اول طراحی و ارزیابی پست‌های‌ ورزشی اینستاگرامی با زیرنویس‌های فواید عاطفی و جسمانی ورزش همراه با تصاویر در هشت شرایط مجزا بود،که نتایج به‌دست‌آمده از مطالعه اول حاکی از آن بود که پست‌های طراحی‌شده برای هر شرایط مناسب است. مطالعه دوم نیز طرح آزمایشی 2 × 4 بود، که شرکت‌کنندگان در 8 شرایط مجزا به‌صورت آنلاین پست‌های ورزشی اینستاگرامی طراحی‌شده در مطالعه اول را مشاهده کردند. نتایج نیز حاکی از آن بود  که در قصد ورزشی پیگیری نسبت به پایه در شرایط آموزنده عاطفی (t(71)=-5.45, P < 0.001) و شرایط آموزنده جسمانی (t(55)= -3.26, P < 0.002)  افزایش معناداری وجود دارد. همچنین پست‌های ورزشی آموزنده عاطفی و جسمانی رضایت عاطفی و نمرات یادآوری بیشتری نسبت به پست‌های دیگر داشتند. بنابراین مشاهده پست‌های ورزشی اینستاگرام آموزنده با زیرنویس‌های جسمانی و عاطفی در مقایسه با پست‌های ورزشی خنثی، اغواکننده و متنی در ترغیب به فعالیت‌های ورزشی مؤثرتر بوده است. این مطالعه شواهدی را برای استفاده از محتوای تصویری عاطفی و جسمانی مرتبط با زیرنویس در پست‌های ورزشی اینستاگرامی در جهت ترغیب افراد به ورزش ارائه می‌کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اینستاگرام،فواید ورزش،رضایتمندی عاطفی،قصد ورزش،

عنوان انگلیسی The Effect of Viewing Instagram Posts with Emotional and Physical Benefits of Exercise on Exercise Intention, Emotional Satisfaction, and Recall
چکیده انگلیسی مقاله In this research, the first study aimed to design and evaluate Instagram sports posts featuring captions that highlight the affective and instrumental benefits of exercise, accompanied by images, across eight separate conditions. The results indicated that the designed posts were appropriate for each condition. The second study employed a 2 x 4 experimental design, where participants in the eight conditions viewed the Instagram posts from the first study online. The findings showed a significant increase in exercise intention compared to baseline levels in both the emotional (t(71) = -5.45, p < 0.001) and physical (t(55) = -3.26, p < 0.002) educational conditions. Additionally, posts with affective and instrumental information generated higher emotional satisfaction and recall scores than other types of posts. Therefore, viewing informative Instagram sports posts with affective and instrumental captions was more effective in promoting sports participation than neutral, seductive, or purely textual posts. This study provides evidence supporting the use of caption-related affective and instrumental visual content in Instagram sports posts to motivate individuals to exercise.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله اینستاگرام,فواید ورزش,رضایتمندی عاطفی,قصد ورزش

نویسندگان مقاله سعید یوسفی |
دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی و رسانه ورزشی، دانشکده تربیت‌بدنی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران

فاطمه عبدوی |
استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت‌بدنی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران

یعقوب بدری آذرین |
دانشیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت‌بدنی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران

مریم مقدم |
استادیار علوم شناختی، دانشکده علوم توانبخشی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران


نشانی اینترنتی https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_9330_670560c2983cfcf3ec0d3bb97cae12f3.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات