این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
مدیریت اطلاعات
، جلد ۱۰، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
پیشنهاد پُرتفوی دورههای آموزشی حضوری و مجازی بر پایۀ مدل تصمیمگیری چندمعیاره
چکیده فارسی مقاله
برگزاری دورههای آموزش کوتاهمدت، بهعنوان یکی از روشهای کارآمد در توسعۀ دانش و توانمندسازی، به دو شکل حضوری و مجازی برگزار میشود برگزاری دورههای مجازی، از زمان همهگیری بیماری کرونا، در بسیاری از مؤسسههای آموزشی و پژوهشی انجام شد. ارزیابی کارآمدی این دورهها با تمرکز بر شکل برگزاری آنها، یکی از سؤالهای اساسی است که پاسخ به آن میتواند مؤسسهها را در انجام بهتر این رسالت یاری رساند. هدف اصلی این پژوهش، ارائۀ پرتفوی مطلوب برای دورههای آموزشی برای زمان پساکروناست و برای این منظور، لازم است تا اهداف سازمان از برگزاری دورهها مشخص شود. برای این منظور، پس از مطالعۀ منابع کتابخانهای، اهدافی که سازمانهای مشابه از برگزاری دورههای آموزشی دنبال میکنند و همچنین سنجههای ارزیابی آنها شناسایی شد و در گروه کانونی متشکل از مدیران آموزشی ایرانداک و خبرگان این حوزه به بحث گذاشته شد و در نهایت، شش هدف اصلی و همچنین سنجههای ارزیابی آنها تعیین و با استفاده از روش تصمیمگیری چندمعیاره، اهمیت و وزن هر یک از اهداف و شاخصهای تأثیرگذار، بر کارایی هر هدف مشخص شد. برای بررسی دقیقتر، دورهها در شش حوزۀ موضوعی مختلف دستهبندی و تحلیل شد. نتایج نهایی نشان داد که در برخی از اهداف، دورههای حضوری و در برخی دیگر، برگزاری دورهها به شکل مجازی نتیجۀ بهتری را داشته است؛ اما بهطور کلی، برگزاری دورههای مجازی، خروجی بهتری به همراه داشته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
دورۀ آموزشی کوتاهمدت،دوران پساکرونا،دورۀ حضوری،دورۀ مجازی،
عنوان انگلیسی
Proposing a Portfolio of In-person and Virtual Training Courses based on a Multi-criteria Decision-making Model
چکیده انگلیسی مقاله
Holding short-term training courses as one of the efficient methods in knowledge development and empowerment is held in both in-person and virtual forms. Virtual courses have been held in many educational and research institutions since the coronavirus pandemic. Evaluating the effectiveness of these courses by focusing on the form of their holding is one of the basic questions, the answer to which can help institutions better fulfill this mission. The main goal of this research is to provide a desirable portfolio for training courses for the post-corona era, and for this purpose, it is necessary to determine the organization's goals for holding courses. For this purpose, after studying library resources, the goals that similar organizations pursue in holding training courses and their evaluation criteria were identified and discussed in a focus group consisting of IranDoc educational managers and experts in this field. Finally, six main goals and their evaluation criteria were determined, and using the multi-criteria decision-making method, the importance and weight of each goal and the indicators affecting the efficiency of each goal were determined. For a more detailed analysis, the courses were categorized and analyzed into six different subject areas. The final results showed that for some objectives, in-person courses and for others, virtual courses had better results, but overall, virtual courses had better outcomes.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
دورۀ آموزشی کوتاهمدت,دوران پساکرونا,دورۀ حضوری,دورۀ مجازی
نویسندگان مقاله
محمد ربیعی |
استادیار، پژوهشکده فناوری اطلاعات، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، تهران، ایران
بهروز رسولی |
استادیار، پژوهشکده فناوری اطلاعات، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، تهران، ایران
علی نعیمی صدیق |
دانشیار، پژوهشکده فناوری اطلاعات، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://www.aimj.ir/article_227989_e6b6caf8536f5e0c30fe05ebc9148c90.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات