این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهارت آموزی، جلد ۱۳، شماره ۵۱، صفحات ۷-۳۰

عنوان فارسی میزان اثر بخشی unevoc ، لزوم توجه به مهارت های نرم و آینده محور و افزایش تاثیر پذیری این سیاست ها در بهبود فرآیند بازار کار و توسعه پایدار
چکیده فارسی مقاله
امروزه ارتقای فرهنگ کار و مهارت‌آموزی به‌عنوان یکی از الزامات اساسی در توسعه پایدار و بهبود بازار کار شناخته می‌شود. سازمان UNEVOC به‌عنوان یکی از نهادهای وابسته به یونسکو، سیاست‌های متعددی را در راستای آموزش فنی و حرفه‌ای (TVET) تدوین کرده است که هدف آن کاهش شکاف میان آموزش و نیازهای بازار کار، توسعه مهارت‌های نرم و فنی، و افزایش هماهنگی بین نظام‌های آموزشی و بخش صنعت است. این پژوهش با استفاده از روش تحلیل محتوای کمی و با تکیه بر اسناد و گزارش‌های معتبر و به‌روز UNEVOC، به شناسایی الگوهای غالب در سیاست‌های این سازمان در حوزه ارتقای فرهنگ کار و مهارت‌آموزی می‌پردازد. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که سیاست‌های UNEVOC بر محورهایی همچون یادگیری مبتنی بر کار (WBL)، توسعه مهارت‌های نرم، دیجیتال و سبز، تقویت همکاری میان نهادهای آموزشی و صنعت، و ادغام مفاهیم پایداری در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متمرکز هستند. با این حال، چالش‌هایی نظیر عدم هماهنگی اجرایی بین سیاست‌گذاران و نهادهای آموزشی، کمبود منابع مالی و زیرساختی، و تفاوت‌های فرهنگی و جنسیتی در پیاده‌سازی این سیاست‌ها همچنان وجود دارد.    
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مهارت های نرم ، فرهنگ کار و مهارت آموزی ، توسعه پایدار کار.

عنوان انگلیسی The Effectiveness of UNEVOC, the Necessity of Emphasizing Soft and Future-Oriented Skills, and the Impact of These Policies on Labor Market Improvement and Sustainable Development Fatemeh Mansouri
چکیده انگلیسی مقاله

Today, the promotion of work culture and skill development is recognized as a fundamental requirement for sustainable development and labor market improvement. UNEVOC, as one of the UNESCO-affiliated institutions, has developed various policies in the field of Technical and Vocational Education and Training (TVET) aimed at reducing the gap between education and labor market needs, fostering soft and technical skills, and enhancing alignment between education systems and industry sectors.  This study employs a quantitative content analysis method, relying on up-to-date and credible UNEVOC reports and documents, to identify the dominant patterns in the organization's policies related to the promotion of work culture and vocational training  The findings of the research indicate that UNEVOC's policies focus on key areas such as work-based learning (WBL), the development of soft, digital, and green skills, strengthening cooperation between educational institutions and industry, and integrating sustainability concepts into TVET. However, challenges remain, including lack of coordination between policymakers and educational institutions, insufficient financial and infrastructural resources, and cultural and gender-related differences in policy implementation  

کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Soft skills, work culture and vocational training, sustainable employment development.

نویسندگان مقاله فاطمه منصوری | fatemeh mansoori
uiversiti
دانشگاه آزاد اسلامی


نشانی اینترنتی http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-671-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده کمی
نوع مقاله منتشر شده مقاله علمی پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات