این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 18 آذر 1404
مهندسی مکانیک مدرس
، جلد ۲۵، شماره ۶، صفحات ۳۳۳-۳۴۳
عنوان فارسی
بررسی تغییرات پیوسته دور و گشتاور خروجی درتوربین شعاعی چند راهه
چکیده فارسی مقاله
در این تحقیق به طراحی و ساخت توربین چند راهه شعاعی ابتکاری با کاربرد در مبدلگشتاور و با هدف بررسی عملکرد آن در برخورد با جت سیال به روش تجربی و تحلیلی پرداخته شده است. در روش تجربی، از طرح ابداعی توربین شعاعی چند راهه برای افزایش انرژی سیال درون توربین در اثر کاهش نیروی گریز از مرکز در کانالهای ورودی واقع در شعاعهای کوچکتر توربین استفاده شده است. توربین، مطابق با هندسه نرم افزاری ساخته شده است. تعداد دوران و گشتاور ایجاد شده در پمپ هیدرولیک کوپل شده با محور توربین، پس از برخورد جت سیال با دهانههای توربین اندازهگیری شده است. مدلسازی تجربی به دنبال نشان دادن تداوم حالت انتقال گشتاور در اثر تغییر مسیر ورود سیال به دهانههای موجود روی شعاع کوچکتر توربین است. مدل تحلیلی برای بررسی تغییرات سرعت و گشتاور توربین تحت تاثیر تغییرات شعاع توربین و دبی جرمی سیال با در نظرگیری اثر نیروی گریز از مرکز از طریق معادله حاکم بر مبدل گشتاور و معادله اولر انجام شده است. نتایج نشان میدهند، میزان نیروی گریز از مرکز بر حسب دهانه واقع در شعاع کاری کوچکتر، کمتر شده و تلفات جبهه برخورد سیال درون توربین کاهش میابد. گشتاور انتقال 70 درصد در سیستم مورد بررسی در دورهای بالا تامین میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
توربین شعاعی چند راهه، دور و گشتاور پیوسته، نیروی گریز از مرکز، تداوم انتقال گشتاور، راندمان
عنوان انگلیسی
Investigation of Continuous Changes in Output Speed and Torque in a Multi-Pass Radial Turbine
چکیده انگلیسی مقاله
In this research, the design and construction of an innovative multi-pass radial turbine for use in a torque converter and the aim of investigating its performance in collision with a fluid jet have been studied experimentally and analytically. In the experimental method, the innovative design of a multi-pass radial turbine has been used to increase the fluid energy inside the turbine due to the reduction of centrifugal force in the inlet channels located at the smaller radii of the turbine. The turbine has been built in accordance with the software geometry. The number of revolutions and torque generated in the hydraulic pump coupled to the turbine shaft has been measured after the fluid jet collides with the turbine openings. Experimental modeling seeks to show the continuity of the torque transfer mode due to the change in the fluid entry path to the openings on the smaller radius of the turbine. An analytical model has been developed to investigate the changes in turbine speed and torque under the influence of changes in turbine radius and fluid mass flow rate, taking into account the effect of centrifugal force through the governing equation of the torque converter and the Euler equation. The results show that the amount of centrifugal force is reduced by the opening located in a smaller working radius, and the losses of the fluid impact front inside the turbine are reduced. The transmission torque of 70% is provided in the system under study at high speeds
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Multi-Pass Radial Turbine, Continuous Speed and Torque, Centrifugal Force, Torque Transmission, Efficiency
نویسندگان مقاله
سید محمود فرمانی | seyed mahmood farmani
University of guilan
دانشگاه گیلان
مجید علی طاولی | Majid Alitavoli
University oof guilan
دانشگاه گیلان
حمید رضا نظیف | Hamid reza Nazif
imam khomeini University
دانشگاه بین الملل امام خمینی
نشانی اینترنتی
http://mme.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-77780-2&slc_lang=fa&sid=15
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات