این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نقد زبان و ادبیات خارجی، جلد ۲۲، شماره ۳۵، صفحات ۱-۱۶

عنوان فارسی A Study of Internationally-certified Iranian EFL Teachers’ Perceptions of Task-based Language Teaching Principles
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Study of Internationally-certified Iranian EFL Teachers’ Perceptions of Task-based Language Teaching Principles
چکیده انگلیسی مقاله Task-Based Language Teaching (TBLT) promotes interactive learning through communicative tasks, diverging from traditional grammar-focused methods. Though widely adopted globally, its perception among internationally-certified Iranian EFL teachers remains underexplored. This qualitative study examines how 30 CELTA- or TESOL-certified teachers from private Iranian language institutes perceive TBLT. Textbook-driven instruction dominates in Iran, though certain textbooks feature task-based approaches, posing challenges to TBLT’s consistent application. Through content analysis of semi-structured interviews, the study uncovered key themes. Findings revealed that teachers appreciate TBLT for boosting student motivation and communicative competence, with CELTA and TESOL training enhancing their skills in task design and confidence in implementation. Still, difficulties arise in adapting TBLT for low-proficiency learners and balancing meaning with form. To effectively integrate TBLT into Iranian EFL contexts, the study underscores the need for targeted professional development, curriculum adjustments, and institutional support, equipping teachers with practical tools for communicative teaching. The findings have a number of pedagogical implications which are subsequently presented.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Proficiency,TESOL,Task,CELTA,TBLT

نویسندگان مقاله هادی فدایی |
دانشجوی دوره دکترای آموزش زبان انگلیسی، گروه زبتن و ادبیات انگلیسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه شهید بهشتی

ساسان بالغی زاده |
استاد، گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشگاه شهید بهشتی


نشانی اینترنتی https://clls.sbu.ac.ir/article_106098_8456286dfa06abbd48f60b1fd521b403.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات