این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
متن پژوهی ادبی، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۱۳-۴۹

عنوان فارسی بنویسیم یا ننویسیم، اصلاً چرا بنویسیم؟
چکیده فارسی مقاله یکی از مشکلات اساسی جوامع بشری به‌ویژه جوامع شرقی عدم دور اندیشی و پیش‌بنی وقوع حوادث قبل از وقوع و تحقق آن است. در جوامع شرعی عمدتاً شیوه معالجه از روش پیشگیری متداول‌تر و مطلوب‌تر است غافل از آنکه ریشه‌ی بسیاری از ناهنجاری‌های روانی و اجتماعی موجود در بزرگسالان را باید در گذشته آنها جستجو کرد. کج خلقی‌های پدران و مادران، زورگویی‌ها و تحکم‌های اطرافیان، شیوه‌های غلط آموزشی و تربیتی، تحمیل کج اندیشی‌ها و مغلطه‌ها و سفسطه‌های بزرگتران بر کودکان و نوباوگان، عدم حسن استفاده از توانایی‌های بالقوه کودکان و شم زبانی آنها و بسیاری از علل و عواملی که مسبب ناهنجاری‌های اجتماعی است ریشه در کودکی و به‌ویژه در دوران طفولیت دارد. روانشناسان معمولاً عوامل را در روندهای غیرمنطقی و نادرست تربیتی می‌جویند ولی از عوامل آموزشی به‌طور اعم و تأثیر فرامین تجویزی دستور نویسان سنتی به‌طور اخص غافلند. شکی نیست که کودکان به‌عنوان یک اصل مسلم زبانی و با استفاده از بهره‌گیری از توانش زبانی (Competence) خود می‌کوشند تا از طریق تعمیم (generalization) قواعد تجویزی را بهبود بخشند و به نظام بخشی (regularization) زبان همت گمارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی 1
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی میرعمادی |
.


نشانی اینترنتی http://ltr.atu.ac.ir/article_6647_9102255c8e715937a329e56fa965dc8c.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1046/article-1046-356791.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات