این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
متن پژوهی ادبی
، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۱۳-۴۹
عنوان فارسی
بنویسیم یا ننویسیم، اصلاً چرا بنویسیم؟
چکیده فارسی مقاله
یکی از مشکلات اساسی جوامع بشری بهویژه جوامع شرقی عدم دور اندیشی و پیشبنی وقوع حوادث قبل از وقوع و تحقق آن است. در جوامع شرعی عمدتاً شیوه معالجه از روش پیشگیری متداولتر و مطلوبتر است غافل از آنکه ریشهی بسیاری از ناهنجاریهای روانی و اجتماعی موجود در بزرگسالان را باید در گذشته آنها جستجو کرد. کج خلقیهای پدران و مادران، زورگوییها و تحکمهای اطرافیان، شیوههای غلط آموزشی و تربیتی، تحمیل کج اندیشیها و مغلطهها و سفسطههای بزرگتران بر کودکان و نوباوگان، عدم حسن استفاده از تواناییهای بالقوه کودکان و شم زبانی آنها و بسیاری از علل و عواملی که مسبب ناهنجاریهای اجتماعی است ریشه در کودکی و بهویژه در دوران طفولیت دارد. روانشناسان معمولاً عوامل را در روندهای غیرمنطقی و نادرست تربیتی میجویند ولی از عوامل آموزشی بهطور اعم و تأثیر فرامین تجویزی دستور نویسان سنتی بهطور اخص غافلند. شکی نیست که کودکان بهعنوان یک اصل مسلم زبانی و با استفاده از بهرهگیری از توانش زبانی (Competence) خود میکوشند تا از طریق تعمیم (generalization) قواعد تجویزی را بهبود بخشند و به نظام بخشی (regularization) زبان همت گمارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
1
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی میرعمادی |
.
نشانی اینترنتی
http://ltr.atu.ac.ir/article_6647_9102255c8e715937a329e56fa965dc8c.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1046/article-1046-356791.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات