این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اقتصاد کشاورزی و توسعه، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۱۲۹-۱۵۲

عنوان فارسی تجزیه و تحلیل مزیت نسبی صادراتی گروههای مختلف صنایع غذایی ایران
چکیده فارسی مقاله از جمله عوامل مؤثر در تعیین راهبرد مناسب برونگرا در توسعه اقتصادی هر کشور، تحت عنوان راهبرد توسعه صادرات دارا بودن مزیت نسبی در تولید و صادرات است. در این زمینه معیارهای بسیاری از سوی برخی از اقتصاددانان نظیر بالاساء هیلمن والراس یتس و... ارائه شده است. از جمله این معیارها که بیشتر بر مزیت نسبی صادراتی بر اساس عملکرد صادراتی کشورها در گروههای کالایی مختلف تأکید دارد. معیار مزیت نسبی آشکار بالاسا" و "شرط هیلمن "است. در این مقاله کوشیده ایم با توجه به اهمیتی که توسعه صنایع صادراتی کاربر در جهت رفع معضل بیکاری در کشور دارد. اقلام مزیت دار صادراتی در صنایع غذایی کشور را شناسایی واتجزیه و تحلیل کنیم تا زمینه های دارای امکان توسعه صادرات معرفی شود. بی شک سرمایه گذاری مناسب در این گرته صنایع که هم مزیت نسبی صادراتی و هم امکان اشتغالزایی پیشه دارد در جهت مقابله با نگرانی و چالش اساسی اقتصاد کشور در زمینه معضل بیکاری بسیار مؤثر خواهد بود.    
کلیدواژه‌های فارسی مقاله  مزیت نسبی،مزیت نسبی آشکار کاربر،صنعتی شدن مرکز تجارت بین الملل،سیستم تحلیل تجارت،

عنوان انگلیسی Analysis of the comparative export advantage of different groups of Iranian food industries
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله  مزیت نسبی,مزیت نسبی آشکار کاربر,صنعتی شدن مرکز تجارت بین الملل,سیستم تحلیل تجارت

نویسندگان مقاله یحیى فتحی |



نشانی اینترنتی http://aead.agri-peri.ac.ir/article_132302_2ff6d3c4a851d817c8d7e3c9a51b0bcf.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات