این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مطالعات آموزش و یادگیری
، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۳۷-۶۷
عنوان فارسی
ارزیابی فرآیندهای آموزشی فاوا- محور: یک چهارضلعی معیوب
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش به ارزیابی نحوهی استفاده از فاوا در مدارس «هوشمند» میپردازد. بدین منظور، رویکرد کیفی و روش مطالعهی موردی اتخاذ شدهی کلاسهای دبیران رشتهی ریاضی- فیزیک سال دوم متوسطهی استان زنجان مورد مشاهده قرار گرفت. نمونهگیری به روش هدفمند انجام و 12 کلاس برای مشاهدهی فعالیتهای یاددهی-یادگیری انتخاب شد. یافتهها نشان میدهد معلمان از فاوا عمدتاً برای ارائهی اطلاعات به دانشآموزان استفاده میکنند؛ دانشآموزان کمتر فعال بوده، بیشتر شنوندهی فاوا هستند؛ علیرغم وجود رایانه برای اکثر دانشآموزان، تنها یک رایانه استفاده شده مابقی با روپوشی پوشانده شدهاند؛ باوجود جذابیتهای بالقوهی فناوری، رفتارهای حاکی از بیتوجهی به درس نسبتاً زیاد است. بهطورکلی کاربرد فاوا در مقایسه با آموزش سنتی تفاوتی در کارکردهای معلم، دانشآموزان و فرآیندهای یاددهی- یادگیری ایجاد نکرده، متن و تصاویر کتابهای درسی و صدای معلم را در قالب دیجیتال به همان روش سخنرانی در سبک آموزش سنتی ارائه میکند. فاوا در کنار معلم، محتوا و دانشآموزان اضلاع یک چهارضلعی معیوب هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزیابی، فرآیندهای یاددهی- یادگیری، کاربست فاوا،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علیرضا مقدم |
استادیار دانشگاه مموریال، کانادا
نشانی اینترنتی
http://jsli.shirazu.ac.ir/article_3975_88797daa3187bd36209f9604f3188bd6.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1106/article-1106-357060.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات