این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مطالعات آموزش و یادگیری
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۱-۲۰
عنوان فارسی
بهبود فرآیند یاددهی – یادگیری مدارس هوشمند از منظر ارزشیابی
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف شناسایی روشهای ارزشیابی دربهبود فرآیند یاددهی –یادگیری مدارس هوشمند انجام شده است. روش انجام این پژوهش از نوع روشهای تحقیقآمیخته اکتشافی بوده است که در آن، نخست بخش کیفی به اجرا درآمده و پس از آن بخشکمّی انجام شده است. در بخش کیفی این پژوهش، با 6نفر از متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات درمدارس هوشمند مصاحبه عمیق و با 24 نفر از معلمان که به روش نمونهگیریهدفمندو گلوله برفی انتخاب شده بودند، مصاحبه نیمه هدایت شده انجام شد. نتایج حاصل ازتحلیل محتوای مصاحبهها و مطالعه عمیق مبانی نظری، در قالب پرسشنامهای محقق ساخته،تنظیم شد که مشتمل بر 2 بخش: الف)اطلاعات جمعیتشناختی، ب)راهکارهایارزشیابی در بهبود فرآیند یاددهی- یادگیری مدارس هوشمند در دو بخش وضعیت مطلوب ووضعیت موجود بود. در بخش کمی پژوهش، پرسشنامه توسط 254 نفر از معلمان،24 نفر ازمدیران،24 نفر از معاونان و 8 نفر از کارشناسان و متخصصان فناوری اطلاعات وارتباطات تکمیل شد که این افراد به روش نمونهگیری طبقهای انتخاب شدند. نتایج بهدست آمده حاکی از این بود که از جمله مهمترین روشهای ارزشیابی، روشهای «همخوانبودن فرآیندها و ابزارهای ارزشیابی با هدفها و ماهیّتبرنامه»، دارای بیشترین اهمیّت و رتبه اول، «به موقع بودن ارزشیابی» در رتبه دوّم،«انجام گرفتن ارزشیابی بهطور مداوم و به صورت آنلاین از دانشآموزان» در رتبه سوّم،«جامع بودن ارزشیابی از هر دو منظر تکوینی و تراکمی (پایانی)» در رتبه چهارم و«اجرای انواع ارزشیابی» در رتبه پنجم در بهبود فرآیند یاددهی –یادگیری مدارس هوشمند قرار دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی اکبر دولتی | ali akbar
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
لاله جمشیدی |
استادیار دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
علی اکبر امین بیدختی | ali akbar
دانشیار دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
نشانی اینترنتی
http://jsli.shirazu.ac.ir/article_3687_b1dadbff2186585e0165d3885581b610.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1106/article-1106-357073.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات