این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مطالعات آموزش و یادگیری
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۶۲-۸۶
عنوان فارسی
تأثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر مشکلات رفتاری- هیجانی دانشآموزان پسر با کمتوانی ذهنی
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش مهارتهایاجتماعی بر مشکلات رفتاری- هیجانی دانشآموزان پسر با کمتوانیذهنی انجام شد. روشپژوهش، آزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری اینپژوهش همهی دانشآموزان پسر با کمتوانیذهنی شهرشیراز در سال تحصیلی 93-92 بودند که از بین آنها نمونهای به حجم 30 نفر به روشنمونهگیری در دسترس انتخاب و به طور تصادفی در گروه آزمایش و کنترل جاگماری شدندبه طوری که هر گروه 15 نفر بود. از هر دو گروه پیشآزمون به عمل آمد و گروه آزمایشآموزش مهارتهای اجتماعی را در 12جلسه دریافت کردند در حالی که به گروه کنترل این آموزش ارایه نشد و درپایان برای هر دو گروه پسآزموناجرا شد. برای سنجش مشکلات رفتاری از پرسشنامهمشکلات رفتاری- هیجانی اینفلد و تونگ (2002) استفاده شد. تحلیل دادهها با استفاده از روش تحلیل کواریانسنشان داد که میانگین نمرههای مشکلات رفتاری و خرده مقیاسهایآن در گروه آزمایش به طور معنیداری کاهش یافته است. یافتهها بیانگر تأثیر آموزشمهارتهای اجتماعی بر بهبود مشکلات رفتاری- هیجانی دانشآموزانپسر با کمتوانیذهنی بود.بنابراین پیشنهاد میشود با طراحی و اجرای آموزشمهارتهای اجتماعی جهت بهبود مشکلات رفتاری دانشآموزان با کمتوانیذهنیاقدام شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رقیه وقاری |
سازمان بهزیستی فارس
سازمان اصلی تایید شده
: سازمان بهزیستی ایران
قربان همتی |
دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
ستاره شجاعی |
استادیار دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
نشانی اینترنتی
http://jsli.shirazu.ac.ir/article_3690_21dd0e8fbbaf4019dea03748daf29f2a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1106/article-1106-357076.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات