این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
مطالعات آموزش و یادگیری
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۱۵۳-۱۷۸
عنوان فارسی
بررسی اثربخشی آموزش یادگیری مشارکتی از نوع جیگساو بر خودتنظیمی و انگیزش تحصیلی دانشآموزان ابتدایی
چکیده فارسی مقاله
ازجمله روشهای فعالی که امروزه توجه صاحبنظرانتعلیم و تربیت را متوجه خودکرده است، یادگیری مشارکتی است. پژوهش حاضر با هدفبررسی اثربخشی یادگیری مشارکتی از نوع جیگساو بر خودتنظیمی و انگیزش تحصیلی دانشآموزانابتدایی طراحی و اجرا شد.این مطالعهی شبه آزمایشی در بین دانشآموزان پسردبستانهای شهر همدان در سال تحصیلی 92-1391 انجام شد. 64 دانشآموز (32 نفر گروه آزمایش و 32 نفرگروه کنترل) از دو کلاس یک مدرسه با روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. در گروهآزمایش از روش یادگیری مشارکتی جیگساو و در گروه کنترل از روش سنتی سخنرانیاستفاده شد. پیشآزمون قبل از اعمال متغیرهای مداخله و پسآزمون پس از اعمالآزمایشی انجام شد. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامهی خودتنظیمی بوفارد وپرسشنامهی انگیزش تحصیلی هارتر استفاده شد. برای تحلیل دادهها از آمار توصیفیشامل گزارش میانگین و انحراف استاندارد و در بخش آمار استنباطی تحلیل کوواریانس بهکمک نرمافزار spss20 انجام شد. یافتههای پژوهش نشان داد بین دوگروه از لحاظ وجود متغیر خودتنظیمی و متغیر انگیزش تحصیلی تفاوت معنیدار وجودداشت. به عبارتی نتایج پژوهش حاضر نشان داد یادگیری مشارکتی جیگساو، خودتنظیمی وانگیزش تحصیلی را در دانشآموزان بهطور معنیداری افزایش میدهد و در رشد مؤلفههایاین دو متغیر در دانشآموزان تأثیر مثبت دارد. به طور کلی یافته های مطالعه نشاندادروش یادگیری مشارکتی جیگساو نسبت به روشهای سنتی تدریس در رشد مهارتخودتنظیمی و افزایش انگیزش تحصیلی دانشآموزان مؤثرتر است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سیده زهرا هاشمی | seyedeh zahra
دانشگاه محقق اردبیلی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه محقق اردبیلی (Mohaghegh ardabili university)
علی خالق خواه |
دانشگاه محقق اردبیلی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه محقق اردبیلی (Mohaghegh ardabili university)
علی رضایی شریف |
دانشگاه محقق اردبیلی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه محقق اردبیلی (Mohaghegh ardabili university)
عادل زاهد بابلان | zahed babolan
دانشگاه محقق اردبیلی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه محقق اردبیلی (Mohaghegh ardabili university)
نشانی اینترنتی
http://jsli.shirazu.ac.ir/article_3694_458c6717afe2d0e1a6a565afe1f510ff.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1106/article-1106-357080.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات