این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات آموزش و یادگیری، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۴۹-۷۰

عنوان فارسی بررسی اثربخشی روش دیوید مریل در آموزش ضمن خدمت معلمان
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر در قالب یک طرح شبه آزمایشی به ارزشیابی اثربخشی ناشی از کاربست الگوی طراحی اصول اولیه­ی آموزش از دیوید مریل در آموزش ضمن خدمت معلمان پرداخته است.جامعه­یآماریپژوهششاملکلیهمعلمانشرکتکنندهدربرنامهآموزشیارزشیابیتوصیفیبودکهاز بین آن­ها دوگروهازشرکت کنندگان به تعداد 75 نفر به صورت در دسترس به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل دو پرسشنامه­ جهت سنجش نگرش و رضایت فراگیران و یک آزمون پیشرفت تحصیلی به‌منظور سنجش میزان یادگیری فراگیران بود. نتایج پژوهش نشان داد که به­کارگیری الگوی طراحی اصول اولیه آموزش در آموزش ضمن خدمت معلمان موجب افزایش اثربخشی این دوره­های آموزشی می­شود. همچنین در خصوص مولفه­های تشکیل دهنده اثربخشی، یعنی رضایت، نگرش و یادگیری، نتایج نشان دهنده­ی این امر بود که فراگیران در گروه آموزش دیده بر اساس الگوی اصول اولیه آموزش رضایت بیشتر و نگرش مثبت­تر نسبت به فراگیران گروه سنتی و موضوع­محور داشتند ولی از لحاظ مولفه­ی یادگیری تفاوت معناداری بین دو گروه مشاهده نشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله طراحی آموزشی، اصول اولیه‌ی آموزش، اثربخشی آموزش،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله زهرا فیروزی |
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

مرتضی کرمی |
دانشگاه فردوسی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

محمود سعیدی رضوانی | saeedi rezvani
دانشگاه فردوسی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

حسین کارشکی |
دانشگاه فردوسی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)


نشانی اینترنتی http://jsli.shirazu.ac.ir/article_3091_10956c50671b9c21679601ba55165a3f.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1106/article-1106-357083.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات