این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
مطالعات آموزش و یادگیری
، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۴۹-۷۰
عنوان فارسی
بررسی اثربخشی روش دیوید مریل در آموزش ضمن خدمت معلمان
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر در قالب یک طرح شبه آزمایشی به ارزشیابی اثربخشی ناشی از کاربست الگوی طراحی اصول اولیهی آموزش از دیوید مریل در آموزش ضمن خدمت معلمان پرداخته است.جامعهیآماریپژوهششاملکلیهمعلمانشرکتکنندهدربرنامهآموزشیارزشیابیتوصیفیبودکهاز بین آنها دوگروهازشرکت کنندگان به تعداد 75 نفر به صورت در دسترس به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل دو پرسشنامه جهت سنجش نگرش و رضایت فراگیران و یک آزمون پیشرفت تحصیلی بهمنظور سنجش میزان یادگیری فراگیران بود. نتایج پژوهش نشان داد که بهکارگیری الگوی طراحی اصول اولیه آموزش در آموزش ضمن خدمت معلمان موجب افزایش اثربخشی این دورههای آموزشی میشود. همچنین در خصوص مولفههای تشکیل دهنده اثربخشی، یعنی رضایت، نگرش و یادگیری، نتایج نشان دهندهی این امر بود که فراگیران در گروه آموزش دیده بر اساس الگوی اصول اولیه آموزش رضایت بیشتر و نگرش مثبتتر نسبت به فراگیران گروه سنتی و موضوعمحور داشتند ولی از لحاظ مولفهی یادگیری تفاوت معناداری بین دو گروه مشاهده نشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
طراحی آموزشی، اصول اولیهی آموزش، اثربخشی آموزش،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهرا فیروزی |
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
مرتضی کرمی |
دانشگاه فردوسی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
محمود سعیدی رضوانی | saeedi rezvani
دانشگاه فردوسی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
حسین کارشکی |
دانشگاه فردوسی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
نشانی اینترنتی
http://jsli.shirazu.ac.ir/article_3091_10956c50671b9c21679601ba55165a3f.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1106/article-1106-357083.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات