این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
مطالعات آموزش و یادگیری
، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۱۰۰-۱۲۳
عنوان فارسی
مفهوم پردازی هویت حرفه ای اعضای هیات علمی؛ ارائه یک مدل کیفی
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش با هدف تدوین و کاوش الگوی کیفی هویت حرفهای اعضای هیات علمی انجام شد. پژوهش، از نظر طرح، جزء پژوهشهای کیفی و از منظر راهبرد، جزء پژوهشهای مطالعه موردی کیفی است. مشارکت کنندگان بالقوهی پژوهش، اعضای هیات علمی دانشگاههای کشور در حوزهی روانشناسی و آموزش عالی هستند که با روش نمونه گیری هدفمند صاحب نظران کلیدی و در ادامه تکنیک اشباع نظری، 12 تن از اعضای هیات علمی دانشگاههای؛ شیراز، تربیت مدرس، رازی کرمانشاه، یزد و علوم تحقیقات تهران انتخاب شدند. برای جمع آوری دادهها از دو ابزار"بررسی اسناد" و "مصاحبه نیمه ساختار یافته" استفاده گردید. با روش همسو سازی، اعتبارپذیری دادهها تایید شد. به منظور تحلیل دادهها، از روش تحلیل مضمون استفاده شده است. پس از آن اقدام به کدگذاری دادهها برای شناخت عوامل، ملاکها و نشانگرهای الگو گردید. سرانجام یافته اصلی پژوهش، طراحی مدل هویت حرفهای اعضای هیات علمی با 5 مضمون فراگیر 1) زمینهای 2) شخصی 3) فرهنگی اجتماعی 4) حرفهای و 5) سیاسی اقتصادی بود. یافتههای این مطالعه میتواند در سیاستگذاری در زمینه ارتقای هویت حرفهای اعضای هیات علمی مورد توجه برنامهریزان و مدیران آموزش عالی قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
هویت حرفه ای، اعضای هیات علمی، آموزش عالی، تکنیک اشباع نظری،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
معین فروتن |
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروز آباد
حمیده رشادت جو |
نشانی اینترنتی
http://jsli.shirazu.ac.ir/article_3098_fe5ba6e92b7b41a2895581c54b9fa190.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1106/article-1106-357085.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات