این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
مطالعات آموزش و یادگیری
، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۱۲۴-۱۴۵
عنوان فارسی
بررسی ساختار عاملی تاییدی مقیاس اضطراب ریاضیات-فرم ایرانی
چکیده فارسی مقاله
اضطراب ریاضی شامل بیم و برانگیختگی در ارتباط با دستکاری اعداد در محیطهای تحصیلی، خصوصی و اجتماعی است این مطالعه به بررسی ساختار عاملی تاییدی نسخه فارسی مقیاس درجه بندی تجدیدنظرشده اضطراب ریاضی در دانش آموزان دبیرستانی بخش حمیدیه شهر اهواز پرداخته است. شرکتکنندگان پژوهش 350 دانشآموز (137 دختر و 213 پسر) دبیرستانی بودند که به روش نمونه گیری تصادفی طبقهای نسبتی، از میان پایههای اول تا پیش دانشگاهی بخش حمیدیه شهر اهواز انتخاب شدند. شرکتکنندگان، مقیاس درجهبندی تجدیدنظرشده اضطراب ریاضی (20-MARS-R) و پرسشنامه اضطراب یک (21-BAI) را تکمیل نمودند. نتایج تحلیل عامل تاییدی نشان داد که مدل 3-عاملی برازنده دادهها است. ضریب آلفای کرونباخ برای کل شاخص و سه عامل استخراج شده رضایت بخش است و ضریب روایی همگرای این مقیاس با پرسشنامه اضطراب یک معنی دار بود. بنابراین بر اساس پایایی و روایی به دستآمده از نسخه فارسی مقیاس درجه بندی تجدیدنظرشده اضطراب ریاضی میتوان از این ابزار برای بررسی دانش آموزانی که در زمینه ریاضیات در محیطهای آموزشی دچار مشکل هستند استفاده کرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تحلیل عاملی تاییدی، اضطراب ریاضیات،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
غلامرضا رجبی |
دانشگاه شهید چمران اهواز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)
مهدی حریزاوی |
مشاور دبیرستان
نشانی اینترنتی
http://jsli.shirazu.ac.ir/article_3094_154f8959c41c52c2622d183efd2fffeb.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1106/article-1106-357086.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات