این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات آموزش و یادگیری
، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۱-۱۹
عنوان فارسی
مؤلفههای مؤثر در یادگیری دایرهی مثلثاتی و روابط بین آنها
چکیده فارسی مقاله
هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطهی بین فهمیدن دایرهی مثلثاتی و مؤلفههای تشکیل دهندهی آن بود. در این راستا، ابتدا آزمونی شامل 67 سؤال مطابق با جدول هدف ـ محتوای طبقهبندی بلوم طرح شد. با استفاده از ضرایب تمیز، دشواری و عدم هماهنگی درونی سؤالات، 41 سؤال نامناسب حذف گردید. آزمون نهایی با 26 سؤال بر روی 147 نفر از دانشآموزان سال دوم متوسطه ریاضیفیزیک و علومتجربی مدارس شهر زنجان اجرا، و مقدار آلفای کرونباخ برای هر مؤلفه محاسبه گردید. با استفاده از نتایج بهدست آمده، مدل تجربی دانش یادگیرنده تدوین گردید. تجزیه و تحلیل روابط بین مولفهها با استفاده از روش تحلیل مسیر نشان داد که رابطهی مستقیم معناداری بین دانش زوایای مثلثاتی با فهمیدن دایرهی مثلثاتی وجود دارد. بین فهمیدن زوایای مثلثاتی با فهمیدن تانژانت؛ و فهمیدن زوایای مثلثاتی با فهمیدن دایرهی مثلثاتی نیز رابطهی مستقیم معناداری وجود دارد. همچنین رابطهی مستقیم معناداری بین فهمیدن تانژانت با فهمیدن دایرهی مثلثاتی وجود دارد. نتایج این پژوهش نشان دادند که مؤلفهی دانش زوایای مثلثاتی با واسطهگری مؤلفهی فهمیدن زوایای مثلثاتی و مؤلفهی فهمیدن تانژانت باعث افزایش مؤلفهی فهمیدن دایرهی مثلثاتی در یادگیرنده میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
یادگیری، زوایای مثلثاتی، تانژانت، دایرهی مثلثاتی،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
الهه امینی فر |
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (Shahid rajaee teacher training university)
مریم مجیدی فر |
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (Shahid rajaee teacher training university)
بهرام صالح صدق پور | saleh sedghpour
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (Shahid rajaee teacher training university)
نشانی اینترنتی
http://jsli.shirazu.ac.ir/article_2688_1ab133b6ce14c5f779085a574a4659ec.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1106/article-1106-357093.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات