این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مطالعات آموزش و یادگیری
، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۶۵-۸۵
عنوان فارسی
بررسی ارتباط راهبردهای انگیزشی، راهبردهای یادگیری و خلاقیت با پیشرفت ریاضی در دانشآموزان تیزهوش اصفهان
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش با هدف بررسی ارتباط راهبردهای انگیزشی (جهتگیری هدفهای پیشرفت، خودکارآمدی و اضطراب امتحان)، راهبردهای یادگیری(مرور ذهنی، بسطدهی و سازماندهی و راهبردهای یادگیری فراشناختی (تفکر انتقادی و خودنظمدهی فراشناختی) و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانشآموزان تیزهوش اصفهان انجام شد. جامعه این پژوهش همه دانشآموزان دبیرستانی رشتههای نظری شهر اصفهان بودند. برای انجام این پژوهش 200 دانشآموز(108 دختر و 92 پسر) به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند و همه آنها پرسشنامه جهتگیری هدفهای پیشرفت الیوت و موریاما، پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری پینتریچ و همکاران، و پرسشنامه خلاقیت تورنس را تکمیل نمودند. یافتهها نشان داد که هدف تبحرگرا، خودکارآمدی، سازماندهی و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی رابطهی مثبت و معنادار، و اضطراب امتحان با پیشرفت تحصیلی رابطهی منفی و معنادار داشتند. خودکارآمدی، اضطراب امتحان و خلاقیت در یک مدل توانستند 42 درصد از واریانس پیشرفت درس ریاضی را پیشبینی کنند و نیز سهم خودکارآمدی در پیشبینی پیشرفت تحصیلی بیش از سایر متغیرها بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد باقر کجباف | mohammad bagher
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
جمال عاشوری |
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ورامین
محمد عاشوری |
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رودهن
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی رودهن (Islamic azad university of roodehen)
نشانی اینترنتی
http://jsli.shirazu.ac.ir/article_1937_ecb7713634166a37b15a69e716813856.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1106/article-1106-357108.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات