این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات آموزش و یادگیری، جلد ۴، شماره ۲، صفحات ۸۱-۱۱۵

عنوان فارسی تأثیر تعاملی آموزش راهبردهای خودتنظیمی و سبک‌های شناختی دانش‌آموزان بر عملکرد حل‌ مسئله ریاضی
چکیده فارسی مقاله در این پژوهش تاثیر تعاملی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و سبک‌های شناختی بر عملکرد حل‌مسئله ریاضیدانش‌آموزان سال سوم دبیرستان رشته ریاضی فیزیک مورد بررسی قرار گرفته است. در این راستا، 111 نفر از دانش‌آموزان رشته ریاضی فیزیک سال سوم دبیرستان شهر خوی به روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای در دو گروه آزمایشی و دو گروه کنترل قرار گرفتند. ابتدا از آزمودنی‌ها پیش‌آزمون حل‌مسئله ریاضی به عمل آمد. سپس به آزمودنی‌ها به مدت 16 جلسه 90 دقیقه‌ای راهبردهای خودتنظیمی آموزش داده شد. سپس پس‌آزمون حل‌مسئله ریاضی اجرا شد. یافته‌های پژوهشی نشان داد که عملکرد حل‌مسئله ریاضی دانش‌آموزان بر اثر آموزش راهبردهای خودتنظیمی افزایش می‌یابد. عملکرد حل‌مسئله ریاضی دانش‌آموزان با توجه به آموزش راهبردهای خودتنظیمی وسبکشناختی همگرا و جذب‌کنندهافزایش یافت. عملکرد حل‌مسئله ریاضی (سطح مفهومی) دانش‌آموزان با توجه به آموزش راهبردهای خودتنظیمی و سبکشناختی همگرا و جذب‌کنندهافزایش نیافت ولی عملکرد حل‌مسئله ریاضی (سطح راهبردی) دانش‌آموزان با توجه به آموزش راهبردهای خودتنظیمی و سبکشناختی همگرا و جذب‌کننده افزایش یافت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اکبر سلیمان نژاد |
استادیار گروه روان شناسی دانشگاه پیام نور تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)

سیدداوود حسینی نسب |
استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی تبریز (Islamic azad university of tabriz)


نشانی اینترنتی http://jsli.shirazu.ac.ir/article_1577_e8ded231eb961012ee08985f5086dbed.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1106/article-1106-357114.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات