این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت و توسعه ورزش، جلد ۱۴، شماره ۴، صفحات ۱۶۱-۱۸۵

عنوان فارسی تدوین الگوی توسعه بازاریابی در ورزش بانوان ایران
چکیده فارسی مقاله هدف: این پژوهش با هدف تدوین الگوی توسعه بازاریابی در ورزش بانوان ایران انجام شد.
روششناسی: روش پژو­هش به صورت کیفی و با رویکرد داده بنیاد و تکنیک اشتراوس و کوربین بود. جامعه این پژوهش اساتید هیأت علمی دانشگاه‌ها و خبرگان شاغل در سازمان‌های ورزشی بودند. روش نمونه‌گیری هدفمند و با تکنیک گلوله برفی و تا رسیدن به اشباع نظری بود (21 نفر). داده‌های حاصل از مصاحبه‌ها به صورت سه مرحله‌ای کدگذاری شدند. در نهایت با انتخاب مقوله اصلی و ارتباط آن با سایر مقوله‌ها در محورهای شرایط علّی، شرایط زمینه‌‌ای، شرایط مداخله‌گر، راهبردها و پیامدها، مدل پژوهش ارائه شد.
یافتهها: بر اساس یافته‌های پژوهش، عوامل علی شامل اهمیت فرهنگی و اهمیت اقتصادی؛ عوامل زمینه‌ای شامل پشتیبانی و اجرایی؛ عوامل مداخله‌گر شامل محدودیت‌های اطلاعاتی و محدودیت‌های زیرساختی و راهبردها شامل توسعه منابع، یاددهی و فرهنگ‌سازی و توسعه اقتصادی یودند. هم چنین، توسعه بازاریابی، توسعه مالی و توسعه اجتماعی به عنوان پیامدهای توسعه بازاریابی ورزش بانوان ایران شناخته شدند.
نتیجهگیری: ورزش بانوان در حوزه بازاریابی دارای ظرفیت و قابلیت‌های بالایی است اما همچنان نیازمند اقدامات جدی در راستای زدودن محدودیت‌ها و موانع ورزش بانوان از سوی مدیران و سیاست‌گذاران درکشور می‌باشد. با سرمایه‌گذاری در بخش ورزش بانوان کشور می‌توان، از پیامدهای حاصل از توسعه ورزش و توسعه بازاریابی ورزش بانوان بهره‌مند شد که این مهم نیازمند بکارگیری راهبردهای مناسب توسعه بازاریابی ورزش بانوان می‌باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازاریابی،ورزش،توسعه،بانوان،داده بنیاد،

عنوان انگلیسی Developing a Model for Marketing Development in Iranian Women's Sports
چکیده انگلیسی مقاله Objective: This study was conducted to develop a marketing development model in Iranian women's sports.
Methodology: The research method was qualitative and based on grounded theory and the method was Strauss and Corbin. The study population consisted of university faculty members and experts working in sports organizations. The sampling method was purposeful with snowball technique until theoretical saturation was reached (21 people). The data from the interviews were coded in three steps. Finally, the research model was presented by selecting the main category and its relationship with other categories in the axes: causal conditions, contextual conditions, interventionist conditions, strategies and consequences.
Findings: Based on the findings of the research, causal factors include cultural importance and Economic importance, contextual factors including support and implementation, intervening factors including information limitations and infrastructural limitations, and strategies including resource development, teaching and culture building, and economic development. Also, marketing development, financial development and social development were the consequences of the development of Iranian women's sports marketing.
Conclusion: Women's sports in the field of marketing, have high capacity and capabilities but it still requires serious measures in order to remove the restrictions and obstacles of women's sports by managers and policy makers in the country. By investing in the country's women's sports sector, one can benefit from the consequences of the development of sports and the development of women's sports marketing, which requires the use of appropriate strategies for the development of women's sports marketing.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله بازاریابی,ورزش,توسعه,بانوان,داده بنیاد

نویسندگان مقاله ندا سلامت |
دکتری مدیریت ورزش، گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران

سید محمد حسین رضوی |
استاد مدیریت ورزش، گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران

معصومه کلاته سیفری |
دانشیار مدیریت ورزش، گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران

سعید تابش |
دانشیار مدیریت ورزش، گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران


نشانی اینترنتی https://jsmd.guilan.ac.ir/article_9046_c76d361bbe9baead5982d5ba3ac8ede0.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات