این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات راهبردی زنان
، جلد ۱۷، شماره ۶۵ (پاییز ۱۳۹۳)، صفحات ۳۷-۶۷
عنوان فارسی
رابطه ی بین دینداری و مصرف نمایشی زنان شهر تهران (مطالعه ی موردی منطقه ی ۵)
چکیده فارسی مقاله
با توجه به روند فزاینده ی مصرف نمایشی و منزلتی در جامعه و پیامدهای که این نوع مصرف برای جامعه و خانواده ها دارد، مطالعه ی حاضر به بررسی رابطه ی بین دینداری و مصرف نمایشی در بین 383 نفر از زنان ساکن منطقه ی 5 شهر تهران می پردازد. نتایج نشان داد گرچه میزان مصرف نمایشی بین بیشتر پاسخ گویان پایین و کمتر از حد میانگین است، اما میزان آن در بین قریب به یک چهارم پاسخ گویان در حد بالاست. در ضمن، میزان دینداری زنان در حد متوسط است. علاوه بر این، ضمن آنکه همبستگی ضعیف و منفی میان دینداری و ابعاد آن با مصرف نمایشی زنان شهر تهران وجود دارد، ابعاد پیامدی، اخلاقی، تجربی و مناسکی به ترتیب بیشترین نقش را در پیش بینی تغییرات مصرف نمایشی زنان شهر تهران داشته اند. ابعاد اعتقادی و شرعی نیز از تحلیل نهایی خارج شده و فاقد نقش پیش بینی کننده در مصرف نمایشی زنان بوده اند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مصرف، مصرف نمایشی، مصرف واقعی، الگوی مصرف، دینداری،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
کرم حبیب پور گتابی | habibpour gatabi
دکتری جامعه شناسی توسعه، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
زرنوش بابایی همتی | زرنوش babaei hemmati
کارشناس ارشد پژوهش علوم اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
نشانی اینترنتی
http://www.jwss.ir/article_12227_a626b2211e18cfe1bea7ef29181c5930.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1157/article-1157-357359.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات