این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات رفتار سازمانی، جلد ۴، شماره ۴ (پیاپی ۱۵)، صفحات ۲۲۴-۲۰۱

عنوان فارسی بررسی تأثیر گرایش‌های کارآفرینانه مدیران بر مدیریت دانش در کسب و کارهای کوچک و متوسط
چکیده فارسی مقاله امروزه دانش به عنوان منبع حیاتی، غیر قابل تقلید و منحصر‌به‌ فرد، اهمیت مدیریت دانش در سازمان‌ها را بسیار بالا برده است. بدین منظور، پژوهش حاضر به بررسی تأثیر گرایش‌های کارآفرینانۀ مدیران بر فرایند مدیریت دانش در کسب و کارهای کوچک و متوسط پرداخته است. روش پژوهش همبستگی- معادلات ساختاری بوده؛ جامعه آماری این پژوهش کلیه مدیران واحدهای تولیدی/ صنعتی شهرک صنعتی طوس مشهد می باشد که از 291 به عنوان نمونه استفاده شد؛ ابزار جمع‌ آوری داده‌ ها پرسشنامه استاندارد بود و برای تحلیل فرضیه‌ های پژوهش از نرم‌افزارهای SPSSوAMOS استفاده شده است. نتایج تحلیل عاملی تأییدی نشان داد که هر دو مدل پژوهش دارای برازش معنی‌ داری هستند؛ همچنین نتایج تحلیل مسیر نشان می‌ دهد که بین گرایش‌های کارآفرینانه با مدیریت دانش، مؤلفه‌ های نوآوری با کسب، خلق و کاربرد دانش، خطرپذیری با کسب و خلق دانش و پیشگام‌ بودن با کسب، خلق و کاربرد دانش، رابطه مستقیم و معنی‌ داری وجود دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی .
چکیده انگلیسی مقاله .Today, as a source of vital knowledge, inimitable and unique importance to knowledge management in organizations is very high. Therefore, this study examines the impact of entrepreneurial tendencies managers of small and medium business management process knowledge is discussed. The study was correlational structural equation; population included all managers of manufacturing / industrial Tous Industrial Estate of Mashhad that of 291 was used as a sample, data collection tool was questionnaire and to analyze the hypothesis of soft SPSS and AMOS software was used. Confirmatory factor analysis showed that both models are fitted are significant research, the analysis also shows that the entrepreneurial tendencies and knowledge management and innovation initiatives, with the creation and application of knowledge; and risk-taking business knowledge and leadership with the creation and application of knowledge has a direct and significant relationship exists.the analysis also shows that the entrepreneurial tendencies and knowledge management and innovation initiatives, with the creation and application of knowledge; and risk-taking business knowledge and leadership with the creation and application of knowledge has a direct and significant relationship exists.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اکبر بهمنی |
نویسنده مسوول

اسماعیل خدایی متین | khodai matin
نویسنده ذوم


نشانی اینترنتی http://obs.sinaweb.net/article_18886_3b0936fc468159ca4c8c4fcbc37cf786.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1159/article-1159-357485.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات