این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
تحقیقات مالی اسلامی
، جلد ۲۵، شماره ۲، صفحات ۱۱۱-۱۴۰
عنوان فارسی
بررسی ابعاد آموزش سواد رسانهای و اطلاعاتی در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی کشور
چکیده فارسی مقاله
وزارت آموزش و پرورش، به عنوان یکی از رسمیترین سازمانهای آموزشی در کشور عمل میکند. نقش این سازمان به عنوان مبدأ تحولات در جامعه پررنگ است. در دنیای رسانهای شده امروز، این گروه به عنوان مرکز علم جامعه تحت تأثیر فعالیتهای رسانهای داخل و خارج از کشور قرار دارند. هدف این پژوهش بررسی ابعاد آموزش سواد رسانهای و اطلاعاتی در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی کشور، در راستای ارتقا سطح سواد رسانهای و اطلاعاتی است. نتایج نشان میدهد این ابعاد شامل: 1)روشهای آموزش، 2) سطوح آموزش، 3) تفکیک رسانهها، 4) تعیین جامعه هدف، 5) محتوای آموزش، میشوند. در این پژوهش جامعه هدف، معلمان و مربیان سازمان آموزش و پرورش هستند. بر اساس یافتهها تعیین این ابعاد نقش مهمی در ارتقای سطح سواد رسانهای و اطلاعاتی جامعه هدف دارد. جامعه آماری پژوهش حاضر خبرگان حوزه سواد رسانهای بوده و دادهها براساس مصاحبه نیمه ساختاریافته گردآوری شدند تا آنجایی که اشباع نظری حاصل شود. روش پژوهش نیز تحلیل تم است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
سواد رسانهای،آموزش سواد رسانهای،تعلیم و تربیت رسمی و عمومی،
عنوان انگلیسی
The Study of the Dimensions of Media and Information Literacy in the Formal and Public Education System of the Country
چکیده انگلیسی مقاله
The Ministry of Education is one of the most formal educational institutions in the country and has a substantial role as a source of social development. In today's media dominated world, this group, as the center of community science, is under the influence of media activities inside and outside the country. The purpose of this study was to investigate the dimensions of media and information literacy in the formal and public education system of the country, in line with upgrading the media and information literacy. The results indicate that these dimensions include: 1) training methods, 2) educational levels, 3) separation of the media, 4) determining the target community, and 5) educational content. In this research, the target community refers to teachers and educators engaged in the education organization. Based on the findings, determining these dimensions has an important role in improving the media and information literacy of the target
community. The statistical population of the study was media literacy experts and the data were collected based on semi-structured interviews, as far as theoretical saturation is achieved. The research method was theme
analysis.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
سواد رسانهای,آموزش سواد رسانهای,تعلیم و تربیت رسمی و عمومی
نویسندگان مقاله
سید مهدی شریفی |
استادیار گروه مدیریت رسانه دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سجاد کرمی نامیوندی |
کارشناس ارشد مدیریت رسانه دانشگاه تهران
نشانی اینترنتی
https://rc.isu.ac.ir/article_2358_2581b46a762e047b81743d1291e4296c.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات