این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
تحقیقات مالی اسلامی
، جلد ۲۴، شماره ۲، صفحات ۹-۴۴
عنوان فارسی
اولویتیابی سیاست رسانهای مد لباس مبتنی بر مسئلهشناسی چرخه آن در جامعه ایران
چکیده فارسی مقاله
صنعت مد لباس به عنوان یکی از صنایع فرهنگی فراگیر و سودآور جهان امروز، ماهیت پیچیده
ای دارد که هرگونه سیاستگذاری در قبال آن ناگزیر از مطالعه نظام
مند سازوکار
آن در جامعه است. در این پژوهش نظر به نقش جدی رسانه
ها در شکل
دهی به فرهنگ و سبک زندگی، سیاست رسانه
ای مد لباس مبتنی بر مسئله
شناسی چرخه مد لباس در جامعه ایران و همچنین مطالعه وضعیت موجود سیاست
های این حوزه (پیشینه سیاستی)، مورد توجه قرار گرفته است. مطالعه چرخه مد با بهره
گیری از روش مصاحبه عمیق و مطالعات اسنادی و تحلیل داده
ها با روش تحلیل مضمون، ما را به هشت مسئله محوری همچون «مشکلات معرفتی و سردرگمی شناختی در حوزه مد اسلامی ـ ایرانی»، «عدم وجود اقتصاد سیاسی مد لباس اسلامی ایرانی»، «دیده نشدن و عدم ظهور جدی الگوهای لباس بومی» و ... رساند؛ مسائلی که در ارتباط جدی با کلان مسئله «نبود برندهای جریانساز بومی اسلامی ـ ایرانی در حوزه مد لباس» قرار دارند. در نهایت بر اساس این هشت مسئله، هشت اولویت سیاست رسانه
ای و 38 توصیه سیاستی متناظر با آن ارائه شد. از جمله این اولویت
ها می
توان به «کمک به رفع مشکلات معرفتی و مهارتی حوزه مد لباس»، «کمک به شکل
گیری اقتصاد سیاسی مد لباس» و «کمک به دیده شدن هر چه بیشتر الگوهای بومی مد لباس در زندگی روزمره مردم» اشاره نمود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
سیاست رسانهای،مد لباس،چرخه مد،
عنوان انگلیسی
Prioritizing the Media Policy onClothing FashionBased on theProblems of its Cycle in Iranian Society
چکیده انگلیسی مقاله
The fashion dress industry as one of the most popular and profitable industries in the contemporary world has a complex nature, and any related policy must inevitablymake a systematic study of its mechanism in society. Here, due to the significant role of the media in shaping the culture and lifestyle, the media policy for clothing fashionis taken into consideration based on analyzing its cycle problems as well as the background of related media policy in Iranian society. Studying this cycle with the help of an in-depth interview and documentary studyand data analysis(using thematic analysis method)resulted in identifying eight main problems including epistemological bewilderment in the field of Islamic Iranian fashion, absence of a political economy of Islamic Iranian clothing fashion and overlooked local clothing styles. These are all seriously connected with the general problem of the absence of Islamic Iranian brands in clothing fashion. Based on these problems eight media policy priorities and 38 pertinent policy recommendationswere determined. Among these priorities is "helping to solve epistemic and skill-related problems in the field of fashion", "helping to shape the political economy of fashion," and “helping Islamic Iranian clothing fashion to be more seen in everyday life of people.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
سیاست رسانهای,مد لباس,چرخه مد
نویسندگان مقاله
عماد افروغ |
استاد دانشگاه
حسین مهربانی فر |
دانشجوی دکتری فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم
نشانی اینترنتی
https://rc.isu.ac.ir/article_2097_0e0882213c4b80bd717a5bb09abc1ecb.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات