این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
تحقیقات مالی اسلامی
، جلد ۲۱، شماره ۴۶، صفحات ۱۶۵-۱۸۸
عنوان فارسی
تأثیرات رسانهای شدن در ایجاد انگاره جدید از دین
چکیده فارسی مقاله
شرایط جدید جهانی، نقش رسانهها را متفاوت از گذشته به پیش میبرد. این شرایط، باعث پیدایش فرآیندهای جدیدی در نحوه عرضه دین و نوع دینداری از طریق رسانهها شده و در نهایت منجر به پیدایش بازنمودی از دین با خصلتها و ویژگیهای رسانهای گردیده است. این پدیده که از آن به رسانهای شدن دین تعبیر میشود، فرآیندی پیچیده
،
تدریجی
،
غیراختیاری
،
غیرقابل پیشبینی و غیرقابل اندازهگیری است.
با توجه به ویژگیهای رسانهای شدن، این فرآیند، تأثیرات عمیقی را در نوع تلقی از دین پدید آورده و در نهایت انگاره جدیدی از دین را پیش رو میگذارد. در این مقاله سعی بر این است تا ضمن بررسی و تبیین این فرآیند، تأثیرات ایجادشده بر دین را بر شمرده و در نهایت تأثیرات آن بر شکل دینداری عرضهشده از رسانه روشن شود؛ هرچند به نظر میرسد وضعیت دین اسلام تا حدودی متفاوت از سایر ادیان است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رسانه،دین،رسانهای شدن،رسانهای شدن دین،سبک زندگی دینی،
عنوان انگلیسی
Impacts of Mediatization on Creating a New Image of Religion
چکیده انگلیسی مقاله
The new world circumstances have given a new orientation to media roles. These have resulted in new ways of portraying religion and religiosity in the media, ultimately leading to the emergence of a religious representation with media characteristics. This phenomenon, which is usually referred to as the mediatization of religion, is a complex, gradual, non-arbitrary, unpredictable, and incalculable process.
Concerning the mediatization characteristics, this process has given rise to considerable impact on one's understanding of religion, which can in turn produce a new image of that. The article, therefore, tries to enumerate these influences and their impact on type of religiosity offered by the media. Though in a final analysis it seems Islam stands out among others and keeps its own status.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
رسانه,دین,رسانهای شدن,رسانهای شدن دین,سبک زندگی دینی
نویسندگان مقاله
سیدمحمدمهدی موسوی مهر |
استادیار دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما
نشانی اینترنتی
https://rc.isu.ac.ir/article_1664_04ef835abf7643fdb2dcbca285bcbd3b.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات