این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
مطالعات روانشناسی تربیتی
، جلد ۹، شماره ۱۵، صفحات ۱۲۶-۱۴۲
عنوان فارسی
تأثیر میزان سواد و آگاهی بر نگرش تربیتی مادران درباره تربیت اجتماعی نوجوانان شهر تهران
چکیده فارسی مقاله
هدف از انجام این پژوهش شناسایی تأثیر میزان سواد و آگاهی بر نگرش مادران درباره تربیت اجتماعی فرزندان نوجوان بود روش پژوهش حاضر، علی- مقایسهای و جامعه مورد نظر شامل کلیه مادرانی است که در دوره¬های نهضت سوادآموزی (مقدماتی، تکمیلی و پایانی) شرکت کرده و دارای فرزندان 12 تا 16 ساله بودهاند. ابزار تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته بود که در بین افراد نمونه تحقیق که به روش نمونه¬گیری خوشه¬ای انتخاب شده بودند، توزیع شد. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات جمعآوری شده، از تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون تعقیبی توکی استفاده شد. نتایج به دست آمده در سطح 99 درصد اطمینان معنی¬دار بوده است. یافته¬های پژوهش نشان داد که بین میزان سواد و آگاهی با نگرش مادران درباره تربیت اجتماعی فرزندان تفاوت معناداری وجود دارد؛ به طوری که با افزایش سواد، آگاهی مادران درباره تربیت اجتماعی فرزندانشان افزایش مییابد و این افزایش آگاهی در تغییر نگرش آنان مؤثر است
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
تأثیر میزان سواد و آگاهی بر نگرش تربیتی مادران دربارة تربیت اجتماعی نوجوانان شهر تهران
چکیده انگلیسی مقاله
هدف از انجام این پژوهش شناسایی تأثیر میزان سواد و آگاهی بر نگرش مادران دربارة تربیت اجتماعی فرزندان نوجوان بود روش پژوهش حاضر، علی- مقایسهای و جامعة مورد نظر شامل کلیة مادرانی است که در دوره¬های نهضت سوادآموزی (مقدماتی، تکمیلی و پایانی) شرکت کرده و دارای فرزندان 12 تا 16 ساله بودهاند. ابزار تحقیق، پرسشنامة محقق ساخته بود که در بین افراد نمونة تحقیق که به روش نمونه¬گیری خوشه¬ای انتخاب شده بودند، توزیع شد. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات جمعآوری شده، از تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون تعقیبی توکی استفاده شد. نتایج به دست آمده در سطح 99 درصد اطمینان معنی¬دار بوده است. یافته¬های پژوهش نشان داد که بین میزان سواد و آگاهی با نگرش مادران دربارة تربیت اجتماعی فرزندان تفاوت معناداری وجود دارد؛ به طوری که با افزایش سواد، آگاهی مادران دربارة تربیت اجتماعی فرزندانشان افزایش مییابد و این افزایش آگاهی در تغییر نگرش آنان مؤثر است.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محسن طالب زاده نوبریان | talebzadeh nobarian
اکرم کاظمی |
سید حسین موسوی | seyed hossein
نشانی اینترنتی
http://jeps.usb.ac.ir/article_703_02da0f0251cdf60a0a4fc0ab5e0900f2.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1162/article-1162-357500.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات