این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
مطالعات روانشناسی تربیتی
، جلد ۸، شماره ۱۴، صفحات ۱-۲۲
عنوان فارسی
مقیاس مهارتهای زندگی:تدوین وهنجاریابی،ابزاری معتبربرای سنجش مهارتهای زندگی دانش اموزان ابتدایی
چکیده فارسی مقاله
هدف از انجام پژوهش حاضر، طراحی، تدوین و هنجاریابی ابزار اندازهگیری مهارتهای زندگی برای اجرا در دورۀ ابتدایی بوده است. برای تجزیه و تحلیل دادهها علاوه بر روش روانسنجی کلاسیک، از روش سؤال - پاسخ (IRT) الگوی راش نیز استفاده شد. پس از حذف پرسشهای نامناسب و تجزیه و تحلیل دادهها، فرم نهایی مقیاس مذکور با 42 پرسش و چهار خردهمقیاس شامل مهارتهای اجتماعی، خودنظمدهی، خویشتنداری و مسئولیتپذیری اجتماعی برای اندازهگیری مهارتهای زندگی جامعه هدف مناسب و معتبر تشخیص داده شد. روش این تحقیق تهیه مقیاس مذکور از نوع تحقیق و توسعه آموزشی ((R&Dاست و جامعه آماری دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی شهر تهران در سال82- 81 بودهاند. روش نمونهگیری و حجم آن نیز در مراحل اجرای تحقیق مقدماتی، تجربـی و نهایـی مقیـاس به ترتیب روش نمونهگیری در دسترس40 نفر، خوشهای چندمرحلهای120نفر و تصادفی خوشهای و چندمرحلهای 300 نفر بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
mahaمقیاس مهارتهای زندگی:تدوین وهنجاریابی،ابزاری معتبربرای سنجش مهارتهای زندگی دانش اموزان ابتدایی
چکیده انگلیسی مقاله
هدف از انجام پژوهش حاضر، طراحی، تدوین و هنجاریابی ابزار اندازهگیری مهارتهای زندگی برای اجرا در دورۀ ابتدایی بوده است. برای تجزیه و تحلیل دادهها علاوه بر روش روانسنجی کلاسیک، از روش سؤال - پاسخ (IRT) الگوی راش نیز استفاده شد. پس از حذف پرسشهای نامناسب و تجزیه و تحلیل دادهها، فرم نهایی مقیاس مذکور با 42 پرسش و چهار خردهمقیاس شامل مهارتهای اجتماعی، خودنظمدهی، خویشتنداری و مسئولیتپذیری اجتماعی برای اندازهگیری مهارتهای زندگی جامعه هدف مناسب و معتبر تشخیص داده شد. روش این تحقیق تهیه مقیاس مذکور از نوع تحقیق و توسعه آموزشی ((R&Dاست و جامعه آماری دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی شهر تهران در سال82- 81 بودهاند. روش نمونهگیری و حجم آن نیز در مراحل اجرای تحقیق مقدماتی، تجربـی و نهایـی مقیـاس به ترتیب روش نمونهگیری در دسترس40 نفر، خوشهای چندمرحلهای120نفر و تصادفی خوشهای و چندمرحلهای 300 نفر بوده است.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
امین بابادی |
محمد مشکانی |
نشانی اینترنتی
http://jeps.usb.ac.ir/article_666_15a0a1bac712f94ed05b9aa52671f7d0.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1162/article-1162-357501.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات